• Digitalis

Tips på bra potta tack!

Jag behöver tips på en riktigt bra potta, som barnet tycker är ok att sitta på - med inte för smal och hård kant och inte för liten så att snoppen hamnar utanför. Tror vi köpte senaste pottan på IKEA, men sonen (2,5) vägrar sitta på den mer än 1 sekund, för den är hård och gör ont säger han. Innan vi hittar en riktigt bra potta är det inte lönt att börja träna...han måste ju tycka att den är tillräckligt skön att sitta på.

• Svar på tråden Tips på bra potta tack!
  • Aileen Wuornos

Baby Björn...dyr men bra...

• blommanigbg

Min son har babybjörn. Den funkar bra..

• JeanneDArc

babybjörns.. tyvärr får jag säga, för den är rätt dyr.

• Digitalis

Låter som det är en Baby Björn man ska sats på. Tror sonen ska få följa med och köpa och välja färg.

• Ezder

Har inte babybjörn två olika? En som är "hjärtformad" och en annan? Den hjärtformade verkar ha mer "stänkskydd" så att inte små pojkars kiss hamnar i hela badrummet. Funderar på att köpa den när sonen är stor nog att sitta. (Han är snart fyra månader och sköter nu allt sitt bajsande och en del kissande på toaletten.)

• Linda1976

DEn hjärtformade är jätteliten, dottern får knappt plats på den. Det är rätt bra stänkskydd på pottstolen med. Konstigt nog så är inte den hjärtformade med på hemsidan, den vann ju t o m nåt designpris.

• Miss Lau

Vi har ingen potta alls men en Babybjörn toaring som alla tre barnen har gillat.

• blommanigbg

En sådan har min son. En grön babybjörns pottstol.

Svar på tråden Tips på bra potta tack!