Smärta högt upp i magen.
För ungefär en vecka sedan så låg jag uppe på förlossningen pågrund av smärtor högt upp i buken och dessutom bak i ryggen, precis under skulderbladen. det gick som ett band hela vägen runt så att säga. Det gjorde något så fruktanvärt ont.
Mådde illa och smärtan kom med ungefär tio minuters intervall och häll i sig olika länge.
Efter två timmar ungefär så bara försvann det.
Fick träffa en läkare och han sa att det lät precis som om det var gallan som var irriterad men att det oftast berodde på att man ätit mkt fet mat, vilket jag inte har gjort. Så det blev ingen vidare undersökning eller något sånt.
Idag fick jag ett likadant "anfall". Det gör så ruskigt ont, mår illa och samtidigt så känns det som om man nästan inte kan hålla sig ifrån att bajsa på sig.
När jag läser på internet om gallbevär så förklarar dom dess symtom precis så som jag känner. Men någon fet man äter jag inte. Och sen sist så har jag vart ännu mer noggran. Inte ätit äpple, eller något såndant som kan vara svårt för gallan att bryta ner. Jag läste också att det i slutet av graviditeten bildas en hel del gaser i magen på grund av olika saker och att det i sin tur kan orsaka smärta.
Är det någon som känner igen besvären, som kanske kännt samma sak och vet vad det beror på?