• Anonym (magont)

Utomlands och diarre -kontakta läkare?

Nån som vet om man ska kontakta vårdcentral/läkare om man vart utomlands och har diarre och magsmärtor? Kom hem från utlandet i tisdags och diareerna började redan ett par dagar innan vi åkte hem. Har fortfarande diarre och hade magkramper hela natten nu... vad göra? Nån som VET (kanske jobbar med detta?)

• Svar på tråden Utomlands och diarre -kontakta läkare?
  • Anonym

Diarre och utomlandsresor går hand i hand kära du. :/

• Anonym (magont)
    Anonym skrev 2008-10-23 12:57:27 följande:
    Diarre och utomlandsresor går hand i hand kära du. :/
    Jo, jag vet.. men hur länge är det normalt? Ett par dagar, men har hållt på i 6 dagar snart och hade sånna smärtor i magen i natt,  DET är väl inte normalt?
  • MissLilo

gå till doktorn om du villha medin som avstannar det! aKan ju vara ett plus.

• Anonym (avvakta)

Trist att må dåligt, men du kan nog vänta ett tag. Så länge du inte har feber, känner dig allmänt sjuk eller har blod i diarrén. Ta inte immodium, det förbättrar symptomen men förlänger förloppet.

• Anonym

Hoppas det går över snart!

• Anonym

Det beror val pa vart du varit och hur ditt allmantillstand ar? Att ringa VC och diskutera det har med en skoterska over telefon skulle nog kunna vara en bra ide..

• Janneman

Låter som Salmonella. Gå och ta prover innan du smittar ner din omgivning. OBS! använd plasthandskar när du hanterar livsmedel tills du får provsvaren.

• MissLilo

jag har haft tursistdiarre...det är en infektion i tarmarna av en okänd bakterie(eftersom allt är så klinskt rent här i sverige, e vi lätta offer utomlands för dessa bakterier).

Jag tog meddicn utomlands.....fick äta medcinmot den svåra varianten. Låg och kved av smärta. Knde dricka et glass och kramperna kom på en gång.....samam sak med mat. Låg dubelvikt av smäran och kunde inte röra mig.

Får man fråg i vilket land du varit?

• Anonym (magont)
    MissLilo skrev 2008-10-23 12:59:02 följande:
    gå till doktorn om du villha medin som avstannar det! aKan ju vara ett plus.
    Tog 2 kapslar av nån medicin som skulle stoppa det hela i går kväll, visst stoppade det, men fick smärtsamma kramper hela natten istället, nej tack!
  • Anonym (magont)
    Anonym (avvakta) skrev 2008-10-23 12:59:19 följande:
    Trist att må dåligt, men du kan nog vänta ett tag. Så länge du inte har feber, känner dig allmänt sjuk eller har blod i diarrén. Ta inte immodium, det förbättrar symptomen men förlänger förloppet.
    Har frossa, men ingen feber.. inget blod.
    Tack för tipset..
Svar på tråden Utomlands och diarre -kontakta läkare?