• JohannaJ

Hur lång tid tar en överföring från en bank till en annan?

En överföring från en bank (vet inte vilken) är gjord till mitt konto i handelsbanken. Den gjordes igår morse klockan 8, pengarna syns inte ännu på mitt konto. Hur lång tid brukar det ta?

• Svar på tråden Hur lång tid tar en överföring från en bank till en annan?
  • missteddy

mamma har swedbank och sätter hon in på morgonen så har jag pengarna på em har också handelsbanken

• Pysen

Det kan ta upp till 3 bankdagar i värsta fall...

• JohannaJ

hmmmm, när ska jag börja ana ugglor i mossen...

• JohannaJ
    Pysen skrev 2008-10-23 15:22:54 följande:
    Det kan ta upp till 3 bankdagar i värsta fall...
    åh bajs. Hade hoppats att jag hade kunnat se dom på kontot iaf. Man ser ju inte kommande transaktioner på handelsbankens internettjänst.
  • missteddy

tre dagar har det inte tagit för mej !  säljer en del på tradera och när jag fått mailet av att de satt in pengarna tar det ungefär en halv dag  eller till nästa dag innan pengarna finns

• JohannaJ

kan jag ringa min bankman tror ni? Alltså ser han pengarna innan mig?

• GrodAnn

Om du har internetbank så kan du få upplysning på din sajt. Annars är det kanske bäst att ringa den mottagande banken. Det är oftast den mottagande banken som strular.

• JohannaJ
    GrodAnn skrev 2008-10-23 15:29:47 följande:
    Om du har internetbank så kan du få upplysning på din sajt. Annars är det kanske bäst att ringa den mottagande banken. Det är oftast den mottagande banken som strular.
    kan ju inte det. Handelsbankens internettjänst visar inte kommande transaktioner. Ska nog slå en signal tror jag.
  • Anonym

Är det en internet överföring så ska pengarna finnas på kontot samma dag sålänge pengarna e överförda tidigt på dagen, annars dagen efter inte 3 bankdagar.

• sofie jansson

Hur långtid kan det ta att få pengar från tillexempel länsförsökringar till nordeakonto? Om de överförde igår?

Svar på tråden Hur lång tid tar en överföring från en bank till en annan?