Missnöjd efter att ha varit hos frisören. Vad göra?
OBS, långt! Men jag behöver verkligen era råd!
Jag har gått på samma salong i flera, flera år och den frisören jag går till nu i ett år. I juni gjorde jag en permanent där. Vi hade pratat om det väldigt länge då jag ville ha långa, mjuka lockar lagom till sommaren. Vi pratade om en mjukpermanent som enligt henne skulle hänga ut sig väldigt efter ett tag. Det passade ju väldigt bra för mig eftersom jag aldrig varit lockig förut och inte visste vad jag skulle tycka om det.
Sagt och gjort. Efter att ha sparat ut min uppklippning några månader permanentades jag i juni. Dock blev ju resultatet inte riktigt vad jag velat... Hon använde sig av två storlekar på spolarna för att det skulle ge mer liv, det kan jag kanske förstå, men lockarna blev inte alls så stora som jag velat. Den största spolen hon använde var den största de hade på salongen så hon tyckte väl att det var stort nog. Och det hade det kanske varit om den andra spolen varit ännu större, men den var alltså mindre och de lockarna blev helt förfärligt för små...
Inte heller hela håret blev lockigt. Det var som att inte permanentvätskan hade tagit på hela håret. Veckan efter ringde jag och fick komma dit ytterligare några veckor senare. Då klippte hon en del och försökte fixera de partier av håret som inte var lockigt med fixeringsmouse (vid detta tillfälle färgade hon också min utväxt).
Åter några veckor senare (kanske en månad, lite drygt) ringer jag dit och säger att håret är jätteslitet. Det går av långt upp på hårstrået och ibland någon centimeter från hårbotten. Jag har sökt massa på internet om detta och har sett att det kan bli brott på håret vid botten vid en permanent, men enligt frisören kan det inte bli det med de spolar hon använde... Hennes förslag var att klippa igenom det ordentligt och lägga en toning på för att skydda håret.
Så nu sitter jag med en toning i håret (vilket jag brukar ha, så det är inget nytt), gör inpackningar flera gånger i veckan och använder inga stylingprodukter; allt för att håret ska få vila. Men ändå går det fortfarande av och det ser ju inte direkt snyggt ut. Ska jag iväg plattar jag igenom det efter att ha applicerat värmeskydd.
Den enda kompensation jag fått är att jag inte behövde betala för att hon lade i fixeringsmoussen, men resten har jag betalat fullpris på. Jag kan helt klart förstå att hon inte hade räknat med att det skulle bli så här, och att det antagligen inte var hennes fel. Men ändå känner jag att jag faktiskt ska ha pengarna tillbaka för detta. Hade det varit en matprodukt eller ett klädesplagg hade jag krävt det på en gång, men nu känns det svårare. Framför allt också nu när det gått så lång tid.
Vad tycker ni jag ska göra?
(Tack för att ni orkat läsa allt)