• Humlemamma

illaluktande diskmaskin..

Nån som vet hur i hela friden man får väck stanken i diskmaskinen?

Jag går på diet så de blir väldigt lite disk just nu, maskinen körs 1-2 ggr/vecka nu bara..

Men vi tvättar av allt noga innan vi sätter in disken så de ej e matrester osv kvar på porslinet osv..

Vi måste ha igenstängt hela dagarna pga sonen sliter i luckan annars..

Nån som har nå tips??

**Alexander 061222 Mitt allt!! | Agnes 080625 Min underbara prinsessa!!**
  • Svar på tråden illaluktande diskmaskin..
  • Humlemamma

Diska maskinen med lite ättika men utan disk?

• maximum

Jag brukar köpa en flaska med diskmaskins rent på citygross.
    Är en ca 0.5 liters flaska med bått rengöringsmedel i.
    Man drar av foliet som sitter på. Sen sätter man flaskan uppochner i bestickkorgen och kör en tom maskin.
    och diskmaskinen blir jättefin och luktar fräscht.

• Humlemamma
    maximum skrev 2008-10-23 19:02:23 följande:
    Jag brukar köpa en flaska med diskmaskins rent på citygross.Är en ca 0.5 liters flaska med bått rengöringsmedel i.Man drar av foliet som sitter på. Sen sätter man flaskan uppochner i bestickkorgen och kör en tom maskin.och diskmaskinen blir jättefin och luktar fräscht.
    aha kanske värt o testa =)

Tack för tips!
  • lovemyboys

Det finns en liten plastgrej på vanlig affär, står troligtvis vid maskindiskmedlt, ja, den här plastgrejen sätter man fast i masinen.
    En slags doftgran för diskmaskinen helt enkelt, men den luktar först efter första disken.

• mimmi 1
    deede skrev 2008-10-23 19:03:51 följande:
    www.perstorpattika.com/Tips/Kok/Diskmaskin.as...tar samtidigt bort dålig lukt =)
    Ättika är ett mycket billigare och miljövänligare alternativ till de färdiga diskmaskinsrengörarna, och resultatet blir minst lika bra
    sätt igång ett diskmaskinprogram, när du hör att maskinen fyller på vatten, öppnar du luckan och tvärt häller i 1,5 dl perstorp 24% ättika, rakt ner i vattnet...du kan mäta upp i en tekopp, så är det lätt att hälla i...
  • Bam
    lovemyboys skrev 2008-10-23 19:06:24 följande:
    Det finns en liten plastgrej på vanlig affär, står troligtvis vid maskindiskmedlt, ja, den här plastgrejen sätter man fast i masinen.En slags doftgran för diskmaskinen helt enkelt, men den luktar först efter första disken.
    Funkar jättebra.
    Älskar mina killar.
  • mimmi 1

oj det ser ut som jag rättade deede på nåt sätt, jag menade att jag håller med

• ludenben

Vi kär med yes blåa maskindiskkuddar som är för rengöring av maskin regelbundet. Kör vi inte maskin varje dag lämnar jag den öppen ett par cm så luft kan komma in. Silen görs ren regelbundet och all disk sköljs av noga.

Svar på tråden illaluktande diskmaskin..