• Anonym

När blir man ett par?!

Det känns så konstigt, jag har bara haft 1 förhållande tidigare som var jättelångt, har inte dejtat i vuxen ålder men har nu träffat en tjej och vi umgås väldigt mycket. Nu är då frågan är vi ett par, när går dejt över till ett förhållande?! Ska man fråga, eller hur gör man?! Känns som man är tillbaka på mellanstadiet :/ Det blir så vridet när bekanta frågor t.ex om vi är ett par, då borde man ju kunna svara ja eller nej men båda känns fel?! :/ tips tack :)

• Svar på tråden När blir man ett par?!
  • Pumanprinsen

Tycker man ska vara rak och fråga...

• Frontline

Det var en bra fråga faktiskt , har inte tänkt på det...
    Vi träffade varandra varje helg i början men jag tror vi ansåg oss som par redan efter nån månad och efter 4 månader flyttade vi ihop tillsammans och har det bra fortfarande efter 5 år...:)

• Hjege

Såklart att du ska fråga henne hur ni ska se på er relation.
    Ni behöver ju båda två få veta hur ni i fortsättningen ska förhålla er på både det ena och det andra sättet.

Anonym skrev 2008-10-23 19:03:09 följande:
    Det känns så konstigt, jag har bara haft 1 förhållande tidigare som var jättelångt, har inte dejtat i vuxen ålder men har nu träffat en tjej och vi umgås väldigt mycket. Nu är då frågan är vi ett par, när går dejt över till ett förhållande?! Ska man fråga, eller hur gör man?! Känns som man är tillbaka på mellanstadiet :/ Det blir så vridet när bekanta frågor t.ex om vi är ett par, då borde man ju kunna svara ja eller nej men båda känns fel?! :/ tips tack :)
  • Anonym

Hm, hur ska man formulera sig på ett bra sätt, allt låter så fånigt i min hjärna, t.ex. "Är vi ett par" eller ska man förklara sig med någon längre mening t.ex. "Vi har ju dejtat en längre tid och haft roligt tillsammans.. etc. etc. och sen ställa frågan", jag får inte ur det ur min hjärna att det låter så fånigt och allt blir i stort sett om man översätter det till: "Får jag chans på dig".

Hjege skrev 2008-10-23 19:13:12 följande:
    Såklart att du ska fråga henne hur ni ska se på er relation.Ni behöver ju båda två få veta hur ni i fortsättningen ska förhålla er på både det ena och det andra sättet.
  • Pumanprinsen

Ett annat sätt är att ta henne i handen när ni är ute. Då behövs det inga ord.

• Anonym

Njau, vi höll redan hand första dejten :)

Pumanprinsen skrev 2008-10-23 19:24:15 följande:
  • Hjege

Kommunikation är A och O. Det att hålla handen betyder för en person är inte alls samma som det kan betyda för någon annan. Jag köper inte riktigt ditt råd, det är som uppgjort för missförstånd om den andra har helt andra värderingar med "handhållning".

Pumanprinsen skrev 2008-10-23 19:24:15 följande:
  • Pumanprinsen

Mitt första förslag var att vara rak och fråga...
    Är du min flickvän med ett leende?

• Pumanprinsen

Du behöver inte köpa nånting.
    Jag håller inte i handen om det verkligen inte betyder nåt. Därför gav jag rådet att hålla i handen.

Men alla tolkar handligar olika. Därför bäst att vara rak och bara fråga.

Hjege skrev 2008-10-23 19:27:04 följande:
    Kommunikation är A och O. Det att hålla handen betyder för en person är inte alls samma som det kan betyda för någon annan. Jag köper inte riktigt ditt råd, det är som uppgjort för missförstånd om den andra har helt andra värderingar med "handhållning".
  • Anonym (chans)

Jag träffade min kille via en dejtingsida på nätet. Efter tre veckors dejtande frågade han med glimten i ögat "får jag chans på dig"? När jag svarade ja frågade han "ska vi ta bort våra sidor på [dejringsajten] då?". Jag sa ja och svarade "Så då träffar vi inga andra?" och han svarade "nej just det". Jag tykte det var ett ganska fint sätt att fråga. Kanske fånigt men det funkade på mig.

Eller säg bara rakt ut "Jag tyckte väldigt mycket om dig och jag vill gärna ha ett seriöst förhållande med dig. Vad säger du om det?"

Anonym skrev 2008-10-23 19:22:51 följande:
    Hm, hur ska man formulera sig på ett bra sätt, allt låter så fånigt i min hjärna, t.ex. "Är vi ett par" eller ska man förklara sig med någon längre mening t.ex. "Vi har ju dejtat en längre tid och haft roligt tillsammans.. etc. etc. och sen ställa frågan", jag får inte ur det ur min hjärna att det låter så fånigt och allt blir i stort sett om man översätter det till: "Får jag chans på dig".
Svar på tråden När blir man ett par?!