• FrökenHemlig

Schampo mot fett hår

Kan någon tipsa om ett riktigt bra schampo mot fett hår? Som det ser ut nu måste jag tvätta håret varje dag... Snälla!

• Svar på tråden Schampo mot fett hår
  • liveandlearn

Har åxå problem med fett hår, har inte hittat nåt schampo som är bra men jag använder torrschampo varannan dag, eller då jag inte orkar tvätta håret, då jag måste göra det varje dag annars.. ett tips=)

• FrökenHemlig

Vilket torrschampo använder du då? Har provat Kisby men tyckte att håret såg fett ut efter en kvart igen. Tack för tipset dock!

• danitra

Viktigt är att du inte tvättar det varje dag. Då blir det ännu fetare!

Prova gärna att utesluta schampo i en vecka och bara skölja med vatten. Sen kan du börja använda schampo varannan eller var tredje dag. Kolla gärna av med en frisör för att se vilket schampo som passar bäst.

danitra.blogg.se - läs den, den är skitbra!
  • Stina vem

nu kommer jag med ett tips som kanske kan uppfattas som lite hippie,
    men ta och mixa havregryn till det blir ett fint pulver.

badda in håret i det så det blir helt vitt. Sen borstar ni ur havregrynet och voila - fluffigt och icke flåttigt hår.

som sagt, vet det låter hippie, men det funkar verkligen. på det sättet kanske ni kan vänja av håret att duscha så ofta också...

stinavem.blogg.se - säkert inget för dig
  • liveandlearn

Torrschampot jag använder är från toni&guy, det kostar 120 kr om man beställer från lyko.se och det är fraktfritt, bekvämt att få den direkt hem i postlådan efter 1-2 dagar. har även sett att de finns på vissa lindex-butiker men vet inte vad det kostar där.

• Stina vem

havregrynet fungerar som torrschampoo och det är betydligt billigare :)

stinavem.blogg.se - säkert inget för dig
  • FrökenHemlig

Tack för tipsen! Någon som har tips på ngt bra frisör-schampo?

• Anna52

Min man använder "head and shoulder" -för fett hår. Det funkar bra. Nu behöver han inte tvätta håret varje dag.

• Lady Dahmer

sluta med shampoo istället så torkar du inte ut och då slipper hårbotten överproducera sebum. (fett)

There is no chin behind Chuck Norris? beard. There is only another fist.
  • MittHjärtegryn

Mitt bästa tips är L'oreals schampo som heter Sebo Control, som är mot fett hår. Det har funkar utmärkt på mig

• sommarochsol

Försök fasa ut tvättarna så att håret slutar överproducera fett, använd mixade havregryn som torrschampo (köp en bra borste att borsta ut med), sluta med schampo/köp ett schampo med mild rengöring (typ Weledas barnschampo) så att hårbotten inte blir så uttorkad. Det tar ett tag för hårbotten att vänja sig, men det blir en ond cirkel när man tvättar varje dag, håret bara producerar mer fett.

Svar på tråden Schampo mot fett hår