• Plutten Augusti07

Använt Cresccent edge vagn i 2 mån, skev på alla hjulen och drar snett- Vad har man för reklamationsrätt?

Ja som rubriken säger så har vi en crescent edge vagn, 3 hjulig, som vi använt i 2 månader. Nu är det glapp i det ställbara handtaget, alla hjulen är skeva. Framhjuet är mest skevt vilket gör att vagnen är jätte svår att köra och drar åt olika håll.

Vi köpte vagnen i mars och har kvar kvittot, vad har man för reklammationsrätt på sånt här?

Någon som har erfarenhet av crescent vagnar som varit så här?

• Svar på tråden Använt Cresccent edge vagn i 2 mån, skev på alla hjulen och drar snett- Vad har man för reklamationsrätt?
  • SuzyQgirl

Har det bara gått 2mån så ska det inte vara ngt problem alls att reklamera.

• Plutten Augusti07
    SuzyQgirl skrev 2008-10-23 20:45:37 följande:
    Har det bara gått 2mån så ska det inte vara ngt problem alls att reklamera.
    Vi köpte vagnen i mars men använd sedan augusti, så 7 månader sedan köpet gjordes.... Jag vill ju inte stå utan vagn heller, hur lång tid ska man tåla vad gäller reparation?
  • SuzyQgirl

Inga problem alls att det gått 7mån heller när det gäller fabrikationsfel vilket det måste vara. Så gå tillbaka till butiken & förklara att ni är i behov av vagnen m.m. & hör vad de har för lösning på det hela.

• hannasmantan

Min edge var skev redan från början och det blev inte bättre trots nya hjul och nytt chassi. Gå tillbaka till butiken, du har rätt att fä hjälp med reklamation.

• fridajonsson

Den modellen slutade crescent göra rätt tidigt efter att den kom (våren 07) för de hade varit så mkt fel me den.

KOlla med butiken du köpte den i, dom i sin tur får prata emd crescent om dom skickar reservdelar och fixar det som är fel, eller om dom tar tillbaka vagnen.

Efterssom det var ett tag sen dom slutade göra den är det inte säkert att det fortfarande finns delar.

• Plutten Augusti07

Vi fick tillbaka pengarna efter ett långt bred där jag listat alla fel och brister och refererade till konsumentköplagen!

• fridajonsson
    Svar på #6

Plutten Augusti07 skrev 2008-11-05 21:27:44 följande:
    Vi fick tillbaka pengarna efter ett långt bred där jag listat alla fel och brister och refererade till konsumentköplagen!
    Ok va bra, dom kanske har gett upp försöken på att fixa den vagnen. Lika bra den då 9½ av 10 krånglar
Svar på tråden Använt Cresccent edge vagn i 2 mån, skev på alla hjulen och drar snett- Vad har man för reklamationsrätt?