• Anonym (Förvirrad)

Clearblue Ägglossninstest, hjälp mig

Hejhej!
    Känner mig lite förvirrad så jag täkte att jag kanske kunde få hjälp av nån/några som är mer erfarna av detta med ägglossningstest än jag
    Har några gamla tester kvar (alltså inte digitala) och testade först igår, jag och min tyckte att det tydligt var stegring (vänstra strecket tydligast). Vi hade mys igår kväll
    Tidigt i morse tänkte jag att jag testar igen och tyckte då med en gång att det visade ingen stegring (strecket till höger var lite starkare)
    När jag NU tittar på det från igår och på det som jag jag använde tidigt i morse tycker jag att de ser nästan likadana ut, båda strecken på båda nästan lika tydliga, har det betydelse om de ligger ett tag????????????????????????
    Nu känner jag mig helt förvirrad.
    Tacksam för svar
    tack på förhand

• Svar på tråden Clearblue Ägglossninstest, hjälp mig
  • Jenny S

Hur länge låg det andra testet innan du läste av det???

Om dagens test är svagare än gårdagens så kan de ändå visa liknanade resultat eftersom gårdagens test kan blekas lite när det ligger. Vad rörigt det lät när jag läste igenom! Förstår du vad jag menar????

Dessutom kan man få pos två dagar i rad. Det ska ju enl förpackningen visa på ÄL 24-48 timmar (även om min gyn läkare säger 6-72 timmar... )
    Så om gårdagens test signalerade 48timmar så kan ju dagens signalera 24 timmar till ÄL!!

För att vara på den säkra sidan så hade jag nog förfört gubben idag igen alt tidigt imorgonbitti!

Good Luck!!!

• Anonym (Förvirrad)

Tack för svaret:
    Det från igår testade jag vid 18 tiden ungefär så det har ju legat en tid och det idag har legat ungefär ca 3-4 timmar! När jag tittar på dem nu går inte att säga om de visar stegring eller ej...strecken är mycket lika!!! och de två testarna är lika varandra???
    När jag testade igår som sagt så tyckte vi tydligt att det visade "stegring" och det i morse tyckte jag att det visade "ingen stegring" men nu då ser de likadana ut....Måste väl bli så när de legat då`???????

• Jenny S

Att läsa av efter 3 timmar är för mkt. Då kan du inte lita på testet från idag! Tyvärr!!
    Men ni fick ju till det på en bra dag eftersom det var pos igår!

Men...har ni lust och ork så kör idag också, och imorgon och i övermorgon....
    Nä, det är väl lite överkurs.....

Men de flesta säger att man blir gravid om man har sex innan ÄL men det blev inte jag. Konstaterad ÄL på dag 12 och sekretet hade ändrat sig på dag 13 men vi körde iaf och den gången blev jag gravid! Så inget är omöjligt.....

Lycka till!!

• Anonym (Förvirrad)

Nej men alltså jag har läst av båda testen direkt efter, det är bara att jag inte slängt dem utan de låg kvar i badrummet och nu när jag skulle slänga dem tittade jag på dem och det var då jag blev fundersam....

Ja vi får väl se om mannen är gosig i kväll med då
    Annars tycker jag det verkar som ett under att bli gravid, kan inte fatta hur man kan bli det eftersom det är så komplicerat.
    Tusentack för svaret.

• ACAP

Vill bara berätta att de digitalaägglossningstesterna fungrerade inte på mig. Följde alla regler till punkt och prickar och testade varje dag mellan två menstruationer(!) eftersom jag inte hade hum om när min ägglossning var (eller om jag hade nån). På hela månaden visade den ingen stegring. Men sambon och jag hade sex varannan dag (tack gode gud för en ung sambo ). Och se! Jag blev visst gravid och nu travar jag in i vecka 30 imorron.
    Lycka till

• Anonym (Förvirrad)

ACAP
    Hmm konstigt, men kul att du blev gravid
    Jag vet inte heller när jag har ägglossning så därför tyckte jag att jag ville kolla med ägglossningstest (finns ju de som till och med inte har ägglossning). .....och det är väl idag då eftersom det var stegring igår.....
    Tack tack

Svar på tråden Clearblue Ägglossninstest, hjälp mig