• Laire

Är man en god gäst om man hänger på låset?

På en informell fest/bjudning, vad gäller då? Bör man vara där precis i tid? Lite före? Eller några minuter senare än utsatt?

Detta gäller alltså inte möten eller inte Nobelmiddagen.

Startad eftersom mina föräldrar alltid har maten klar och framdukad före gästerna kommer på jul, så är de svinförbannade över att gästerna inte står med tallrikarna i handen fem minuter INNAN utsatt tid. Det tycker jag är ohyffsat...

Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är man en god gäst om man hänger på låset?
  • Kakan83

Jag kommer helst prick. Ibland lite före men då är det fem min det gäller. Försent kommer jag helst inte.

Oliver - ab imo pectore
  • Thursday

Jag hävdar att det är nästintill oartigt att komma före fem minuter efter utsatt tid

• Tinkerbelle

Det är oartigt att komma för tidigt! Har för mig att man ska komma någon minut för sent enl ettiketsböcker.

(¯`°?.¸ ღ♥ Vår Älskade Tyra och Lillebror i magen ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Atamon

Komma en halvtimme för tidigt är inte okej tycker jag. Då får jag lust att säga som vakterna på krogen, gå ett varv runt kvarteret och prova kom in igen 

• Manchester

Jag gillar INTE om gästerna kommer för tidigt. Enda gången det är OK är de är så nära vänner/släkt att jag kan ställa dem i köket med varsin grönsakskniv eller visp. Jag behöver min förberedelsetid. Kommer gästerna mer än fem minuter för tidigt har jag kanske just klivit ur duschen och inte fått på mig några kläder!

• romani princess

Vi kommer alltid senare än utsatt tid, att vara tidigt är oartigt!

Dani - te iubesc
  • pajas01

beror nog på vart vi ska.. ska vi till våra föräldrar så kommer vi när vi kommer itne mer med det. ibland tidigare och ibland senare..

• Tutilure

Det finns etikettsregler för sånt här, är man inbjuden och inbjudan gäller t.ex. kl 17.00 då är det kl 17.00 prick det gäller (möjligtvis någon minut efter) men står det kl 17 så är det lite mer fritt, då går det bra att komma några minuter efter, ända upp till 10-15 min.

Men man får aldrig komma för tidigt.
    Det är riktigt ohyfs!

♥ C 050323 ♥ M 060518 ♥ M 080805♥
  • LAV0LINA

Nej gud, det är det absolut värsta som finns!! Sambon är av den sorten som mer än gärna kan vara 15 minuter för tidig...
    Usch!
    Jag vill då inte ha gäster som står och bankar på dörren innan utsatt tid!

Svar på tråden Är man en god gäst om man hänger på låset?