Hur vanligt är det att gå över som omföderska?
Jag gick över 1 vecka med min dotter, och nu väntar jag bebis nr 2 den 3 december.
Hur stor är chansen att man går över respektive föder förtidigt när man är omföderska?
Jag gick över 1 vecka med min dotter, och nu väntar jag bebis nr 2 den 3 december.
Hur stor är chansen att man går över respektive föder förtidigt när man är omföderska?
skulle jag gärma med vilja vta. Gick över 15 dagar förra gången. Vill inte göra det igen tack!
Nej, man kan gärna slippa de där extra dagarna. :)
Med första satte värkarna igång på bf+18 och hon kom ut på bf+20, och med den andra blev jag igångsatt på bf+1. Om jag inte hade blivit igångsatt hade jag säkert gått många dagar över tiden den gången också.
Blir väl bara att vänta o se antar jag.
1:a barnet +6 dagar
2:a barnet -12 dar (kejsarsnitt)
3:e barnet igångsättning efter +13 dagar
Barn nr ett -5 dagar
Ben nr två + 5 dagar
verkar ju vara väldigt olika. Bara att hopas på det bästa alltså.
Då kan man ju inte lita på de som säger att man oftast inte går över som omföderska då, hehe..
Vill inte föda längre in i december, men antar att det är upp till bebisen att välja då. :)
mitt första barn kom samma dag som beräknat och mitt andra barn kom 6 dagar övertiden...min bm sa att man oftast inte går över med andra barnet!yeah right!
barn 1 + 12 dagar (blev igångsatt)
barn 2 + 10 dagar (blev igångsatt även då...)
Vill inte göra dig deppig, men jag har gått 14 dgr över tiden med 3 av mina barn, den sista kom 2 dgr för tidigt..
Uj uj. Så det är bara att se frameot fjärde barnet alltså, haha
Tycker det verkar som man kommer närmare BF datumet med 2an. De som fått innan BF får 2a barnet senare och de som fått sent barn får lite tidigare. Tycker jag det verkar som i alla fall. Sen verkar det som att 3e barnet blir supersent.
Första barnet: -9 dagar
Andra barnet: +3 dagar
Första barnet: +1 dag
Andra barnet: +12 dagar! Juldagen blev det istället för lucia!