• nördi

Hur vanligt är det att gå över som omföderska?

Jag gick över 1 vecka med min dotter, och nu väntar jag bebis nr 2 den 3 december.
    Hur stor är chansen att man går över respektive föder förtidigt när man är omföderska?

• Svar på tråden Hur vanligt är det att gå över som omföderska?
  • myda

skulle jag gärma med vilja vta. Gick över 15 dagar förra gången. Vill inte göra det igen tack!

• nördi

Nej, man kan gärna slippa de där extra dagarna. :)

• FruFoxy

Med första satte värkarna igång på bf+18 och hon kom ut på bf+20, och med den andra blev jag igångsatt på bf+1. Om jag inte hade blivit igångsatt hade jag säkert gått många dagar över tiden den gången också.

• Puffalina
    Jag undrar oxå. Frågade min BM men hon var osäker. Hon var ändå ganska säker på att det är mer vanligt att omföderskor föder tidigare än förstföderskor.
    * Sebastian 061016 & BF 081105 *
  • nördi

Blir väl bara att vänta o se antar jag.

• jempagirl

1:a barnet +6 dagar
    2:a barnet -12 dar (kejsarsnitt)
    3:e barnet igångsättning efter +13 dagar

• myda

verkar ju vara väldigt olika. Bara att hopas på det bästa alltså.

• nördi

Då kan man ju inte lita på de som säger att man oftast inte går över som omföderska då, hehe..
    Vill inte föda längre in i december, men antar att det är upp till bebisen att välja då. :)

• Casper och Novas mamma

mitt första barn kom samma dag som beräknat och mitt andra barn kom 6 dagar övertiden...min bm sa att man oftast inte går över med andra barnet!yeah right!

casper o nova..mammas älsklingar
  • vickis75
    nördi skrev 2008-10-23 22:00:41 följande:
    Då kan man ju inte lita på de som säger att man oftast inte går över som omföderska då, hehe..Vill inte föda längre in i december, men antar att det är upp till bebisen att välja då. :)
    Här föddes första barnet -2 och andra +4, så nej jag skulle inte lita på de som säger att man oftast inte går över som omföderska.

Min barnmorska sa till mig att det kan bli lite hur som, och att det ofta är så att man har intensivare förvärkar mer mot slutet med andra än med första. Och med intensiva förvärkar menade hon sådana förvärkar som känns som att det är på väg att sätta igång. Och det hade hon rätt i i mitt fall kan jag säga. Skrikandes
    Bara den ovetande blir arg, den vise förstår.
  • Tibertius

Vill inte göra dig deppig, men jag har gått 14 dgr över tiden med 3 av mina barn, den sista kom 2 dgr för tidigt..

• myda

Uj uj. Så det är bara att se frameot fjärde barnet alltså, haha

• Joss79 nr 2

Tycker det verkar som man kommer närmare BF datumet med 2an. De som fått innan BF får 2a barnet senare och de som fått sent barn får lite tidigare. Tycker jag det verkar som i alla fall. Sen verkar det som att 3e barnet blir supersent.

BF IDAG med nr 2. Ettan kom BF+11
  • Snäckan6

Första barnet: -9 dagar
    Andra barnet: +3 dagar

• tiniz

Första barnet: +1 dag
    Andra barnet: +12 dagar! Juldagen blev det istället för lucia!

Svar på tråden Hur vanligt är det att gå över som omföderska?