tips vid nässelutslag???
Min son på 2,5 år hänger kliandes på min axel och kan såklart inte sova. Inte jag straxt heller...
Jag har gett honom alvedon och smörjt med cortison+mjukgörande salva. Hjälper inte.
Har ni tips?
Min son på 2,5 år hänger kliandes på min axel och kan såklart inte sova. Inte jag straxt heller...
Jag har gett honom alvedon och smörjt med cortison+mjukgörande salva. Hjälper inte.
Har ni tips?
Nässelutslag kan ju vara en allergisk reaktion. Bäst att smörja är kylbalsam eller potatismjöl! Prata med bvc i morgon för om det fortsätter så kanske han kan få typ tavegyl mot kliandet!
Smörj inte kortison iaf!
ta citron på, funkar jättebra på mig iallafall!!
smörj inte kortison!men närmindotter fick nässelutslag så fick vi tavegyl till henne
Pojken behöver troligen antihistamin, ex tavegyl. Vet du vad som utlöst nässelutslaget? Kan ju vara en allergiskt reaktion. Var sitter utslagen?
Glömde skriva....men i nuläget kan du försöka stilla klådan med kalla handdukar eller kylbalsam.
Vi har båda varit febriga och förkylda i mer än en vecka och jag undrar om det kan ha med det att göra..? Han har aldrig haft det tidigare och är inte allergisk (jag är dock).
Har strippat honom och har det svalt här (och jag har mjuka kläder). Inget kylbalsam finns hemma tyvärr.
utslagen finns lite överallt från huvud till fot. Var tidigare på vc men de hade inte tid att kolla honom. Ska dit på infektionsöppenmottagningen imorgon.
Försök stilla klådan med blöta kalla handdukar. Det kan också vara så att det kliar värre för att han är trött. Så länge utslagen inte sitter i ansiktet eller halsen tycker jag att du kan vara lugn. Ha lite koll på det bara, så det inte blir värre.