• Gumman123

Skumgummi? Hjälp med madrass till vägghängt skötbord..

Hoppas ni kan hjälpa mig..

Vi köpte en begagnad Brio Vegga vägghängt skötbord. Madrassen till var inte med. Nu har jag kollat på babyproffsen efter ny men de har bara smala madrasser med kanter och skötbordet är ganska brett. Man ska även kunna stänga det med madrassen i.

Har ni några tips på var man kan köpa skumgummi och vad ska man klä det i för tyg? Alltså något tyg som går att torka av. Smart om man kan sy egen madrass i exakta mått.

Som ni märker är jag ny och inte så erfaren på sånt..

• Svar på tråden Skumgummi? Hjälp med madrass till vägghängt skötbord..
  • JohannaL

köp billiagste madrassen på barn på ikea och klipp till i rätt kostar 99kr tror jag. Sen har vi klätt en madrass i vaxduk,, funkar super bra, finns ju jätte fina barn vaxdukar eller enkla billiga,, åhlens vet jag tex brukar ha många fina til bra priser..

• JohannaL

sätt sen karborrband i kanterna på madrassen och tyget så att du kan vira fast det i skötbordet så den ite glider iväg varje gång du stänger den, el sätt typ karborre i botten på den och under madrassen el dyl

• Maggis Nervis

JAg har köpt på ikea. Sen har jag klätt in det i plastad frotté (också från ikea) men limmat dit små snören på ena sidan så att det går att ta av och tvätta.

Fuck Google, ask me
  • Shadilly

Annars brukar det finnas skumgummi till en dyna på de flesta tygbutiker, du behöver inte så tjockt på skötbordet, bebisen är lätt och ska inte ligga längre stunder där. Jag har 2,5 cm tjockt skumgummi på mitt och det funkar utmärkt.

Condemnant qui non intelligent
  • Gumman123

Åhh va bra tips! Det har jag inte alls tänkt på att man kan göra.
    Tack så mycket. Vad skulle man gjort utan hjälp från alla snälla människor där ute..

Svar på tråden Skumgummi? Hjälp med madrass till vägghängt skötbord..