Dop presenter?! Vad ska man önska/köpa?
Vi ska ha dop den 8 nov. Tösen är då 2 ½ månad. Vad önskar man sig? Är inte så mycket för halsband och sånt..nån som har nåt förslag?
Vad är en bra dop present till en liten donna på 3 månader?
Vi ska ha dop den 8 nov. Tösen är då 2 ½ månad. Vad önskar man sig? Är inte så mycket för halsband och sånt..nån som har nåt förslag?
Vad är en bra dop present till en liten donna på 3 månader?
dem brukar juh sälja på guldfund ex skallra i silver eller en sparbössa i silver tavla med bild,namn och datum , vikt på .
bra present är pengar i spar. vi fick tex fonder.
fond i fond.
pengar är alltid en jättebra present, men vill även rekomndera två "behållare" som vi fick när vi döpte sonen, de var i silver och ev var för första tanden och den ndra för hans första lock, mycket uppskattat!:D
Ja, det är så svårt! Min son döps i slutet på november. Jag vill inte heller ha en massa sparbösor och så. Av min mamma har han önskat sig en gunghäst.
vi önskade oss saker som han har andvändning för ex leksaker och pengar insatta på hans fond
Vi var på dop häromdagen. Vi såg till att få bäbisen fotad av en lite duktigare tjej o sen förstorade vi upp en av bilderna på Canvas duk! Mamman som ändå vart med när vi fotade hennes dotter började gråta när hon öppnade och fick se tavlan..av glädje då förstås!*ler*
vi har just haft dop. vi önskade oss lite mer användbara saker, inga prydnadsgrejer som bara samlar damm...
så vi fick en matstol (ikeas antilop), en Bumbo, en mätsticka (en sån där man sätter på väggen och kan märka ut hur lång barnet är vid olika åldrar), en sagobok och en på cd, en lekfilt och ja lite annat..
silver saker! vi köpte till vår lille ett silver tårtspade i äkta silver med hans namn graverad, det blev ett minnes present! roligt att ta fram varje födelsedag! dessutom kan man ju köpa hela silver bestick servisen i framtiden om man vill?! det kommer han att uppskatta när han blir stor! vi hoppas det iallafall hihihi...
det finns oxå kristall vaser med fot och hand avtryck i och de är väldig vackra! datum kan man oxå få med!
man kan köpa ett silver bägare med gravyr! som används sedan som blomvas och blomarrangemang i framtiden! kanske till varje av hennes födelsedag och andra av hennes högtider???
ett fint atelje album från dopet är ju oxå ett fint minne! det har vi! och han kommer nog att uppskatta den när han ser när han är vuxen! det är som att blicka tillbaka i tiden!
har också svårt för alla prydnadsaker och sparbössor, vi fick en lära-gå-vagn, massor av böcker, en gungelefant, tavlor, halsband, smyckeskrin, mätsticka, + andra leksaker.
Brio har jättefina leksaker till små pluttisar.
lära-gå-vagn, böcker (barnens älsklingar-serien är jättefin!) servis, bestick
Vi "köpte" en stjärna, det var väldigt uppskattat. Det är iofs inget man har direkt nytta av men vi gillade symboliken.
http://www.orionregistry.se/prod1.php
En annan gång gav vi bort en familjefotografering, också det väldigt uppskattat. De fick ett presentkort på - jag har för mig - 4 olika kort + en förstoring.
http://www.isa.nu/shop/ har jätte fina barntavlor. Vår son döps snart och han har önskat sig en tavla därifrån.
Karin Mannerstål har tillsammans med Rörstrand gjort fina barnserviser. De finns hos www.designonline.se
Vi fick ett födelsedagståg till sonen när han döptes. Jättefint och man har dessutom användning för det.
www.abcleksaker.se/Shop/Index.php
En kompis har fått stolar (från SIA) med barnens namn målade på, jättefina!
Vi ville inte ha silver och prydnas saker.
Vi fick detta istället:
Brio lära-gå-vagn
Jordgubbsplantor till ett helt jorggubbsland(vi hade dop i maj)
En cykelsadel. en sån man monterar på pakethållaren + cykel hjälm
Pengar
Jättefina böcker
flera varianter av Brios dragleksaker mm
Mitt tips är att önska klassiska leksaker som man kan använda om några år, ex Brio Järnväg leksaksspis mm
En 2-3månaders bebis behöver inte så mycket för tillfället...
En jättebra grej vi fick i doppresent till vår dotter var ett smyckesträd i silver. Tyckte det var en jättekonstig present först, men visade sig att det var helt perfekt! Flickor får ofta väldigt mkt halsband och så ovsett vad man önskar sig. Perfekt att hänga dom på. Sen är det även en sak som kan följa med i barnets rum under hela uppväxten.
Några bra saker vi fick på dopet:
Fårskinnstofflor
Lammfäll
Pengar och fonder
Sulky
CD-radio och skivor med barnsånger
Bärstöd (när han växt ur Baby Björnen)
Grobag sovpåse
silvriga barnkammarboken, gåstol, barnmatsstol, möbler till rummet.