Fin sång på en begravning???
Jag skulle vilja ha tips på fina visor/sånger att sjunga på en begravning. Är det någon som har tips på passande sånger vid ett sådant sorgligt tillfälle???
Tack på förhand!! // Ängla-Li
Jag skulle vilja ha tips på fina visor/sånger att sjunga på en begravning. Är det någon som har tips på passande sånger vid ett sådant sorgligt tillfälle???
Bridge over troubled water el svenska versionen Bro over morka vatten. min favvo underbart vacker! Men sen beror de ju pa situation, alder etc...
jag vill alltid älska med carola häggkvist
Lars Winnerbäck "kom ihåg mig då" (om jag inte minns fel)
Lyssna på den och ge den en chans
Du är för alltid en del utav mig - Henrik Åberg
Kärleken är - Jill Jonsson
Himlen är oskyldigt blå var det en kvinna som sjöng på morfars begravning, var jättevackert
Tack för alla fina tips!! Det är så otroligt svårt att hitta just "den där" sången. Den skall dels kännas rätt och den ska inte vara alltför svårt rent sångtekniskt att sjunga då rösten säkert kommer brista flera gånger. Min pappa dog i måndags och det är till hans begravning jag vill hitta en fin sång. Jag skulle så gärna vilja hedra honom med att sjunga en sång på hans begravning, men vet samtidigt inte om jag klarar av det utan att brista ut i gråt.
Tänkte även gå till biblioteket och titta i lite sång och visböcker om jag kan hitta någor fint, men fortsätt gärna att ge mig tips på fina sånger, och helst på svenska.
Hej...
När min sambo och barnens pappa dog, så ville barnen att vi skulle spela Magnus Uggla . Hur lätt är det med hans texter i en kyrka?! Hittade då en jättefin ballade som heter -när vi ses i himlen. Den handlar just om det som titeln säger. Jag säger bara lyssna på den, hade aldrig hört den innan....
Så skimrande var aldrig havet
Den hade vi på min mormos begravning. Jag får gåshud bara jag hör den nu. Mycket vacker!
Beroende på hur modernt man tycker passar så tyckte jag att Eric Claptons Tears in Heaven passar så klockrent (även om du ville ha en svensk text). Han skrev den efter att han lille son dött och den är så vacker. Tråkigt med din pappa. Hoppas det blir en fin begravning för er alla!