• Anonym

Hur mycket gick du upp i vikt när du slutade röka?

Försöker sluta röka nu,har rökt i 10 år. Har köpt lite tjejsnus som jag tänker ta när jag blir jättesugen!Inte så bra att börja snusa heller men vill bara bli av med cigaretterna nu. Nu är jag lite orolig för att jag ska gå upp mycket i vikt när jag slutar. Hur mycket gick ni upp??

• Svar på tråden Hur mycket gick du upp i vikt när du slutade röka?
  • Anonym (****)

jag rökte i 7 år..kunde inte sluta under min första graviditet..hade inte någon som peppade mig på något sätt o det var allra svårast tyckte jag..
    nu ett år senare är jag gravid igen..och blivande pappan är med i bilden..han peppade mig hela dagarna o det funkade till slut..jag slutade röka helt efter 2 veckor in i graviditeten efter plusset..har nu varit rökfri i två månader:). mår toppen!, känner jag röklukt mår jag illa....de första två veckorna var super svåra..men sen kände jag inget sug alls..

än så länge har jag gått upp 4 kilo..men jag kan inte säga om det beror på graviditeten eller om rökningen..

hoppas du klarar att sluta!..kondisen blir MKT bättre då=), det är min största skillnad!

• Anonym

Hade rökt i 10 år när jag för 5 år sen slutade och gick inte upp ett gram. Tyckte faktiskt att det blev så mycket lättare att röra på mig när jag fick luft ordentligt och inte blev så andfådd. Handlar ju om att inte stoppa nåt i munnen när man är röksugen, börja tugga tuggummi ist.

• sok

om man äter exakt lika mkt som då man rökte, så går man upp ca 2,5 kilo. ämnesomsättningen ändras ju lite då man slutar röka. men jag har läst att om man slutar med hjälpmedel typ nikotintuggummin så går man upp ca 1,5 kg.
    obetydligt alltså egentligen. dessutom brukar man ha gått ner dem igeninom ett år.
    ingen egen erfarenhet, för enda gången jag slutat röka och haft långt uppehåll var då jag också var gravid..så jag gick ju upp 23 kilo då. haha.

• Anonym (--)

Jag gick inte upp någonting när jag slutade röka. Det beror nog på att jag alltid hade flera paket tuggummi hemma. Så fort röksuget satte in så tog jag ett tuggummi, först nikotintuggummi och sedan vanliga tuggummi. Sedan hade jag jättemycket morötter och nötter hemma. Efter några månader blev det lättare och suget slutade.

• PrettyGirl

16 år som rökare och har inte gått upp ngt alls, slutade i dec förra året. Är mkt noga med vad jag äter och går ca 2 tim per dag, iom att jag har hundar. visst unnar jag mig, ganska ofta oxå, men det märks aldrig då jag rör mkt på mig.

• underbaraste barn

6 kg har jag gått upp hittills..har slutat för 3 månader sedan. men det är det värt.

Svar på tråden Hur mycket gick du upp i vikt när du slutade röka?