• Vädtkustmamma

Hur får jag grannens katt att sluta bajsa i vår rabatt?

Hjälp!

Grannens katt har börjat bajsa i vår rabatt precis utanför ytterdörren och det är groteskt äckligt! Jag har små barn och vill inte ha det här vidriga i rabbaten mer!!! Vad kan man göra för att få katten att sluta? Finns det nåt medel man kan spruta på tomten eller nåt som gör att katten inte ens vill gå in till oss eller lever jag i en dröm?

Tips emottages!

• Svar på tråden Hur får jag grannens katt att sluta bajsa i vår rabatt?
  • lovemyboys

Haha, först missade jag att läsa "katt" å tänkte: vilken sjuk granne....men så läste jag hela då...Kaffesumpen ska va bra att lägga i rabatten har jag hört!! Testa!!

• skriva

Blodmjöl är väl det mest effektiva, håller tydligen rådjur borta också. Jag har nyligen upptäclkt att det är två katter som har börjat bajsa i vår trädgård och tänker testa det. Tyvärr lär det bli rätt dyrt att strö ut det längs med hela tomtgränsen, och jag vet inte hur ofta det måste göras om, men efter en tid bör väl katterna ha ändrat sina rundor...

• soffiplopp

säg till grannarna att hålla ordning på katten annars gör du en anmälan!du behöver ju inte vara otrevlig men var bestämd!

har en vän vars grannars katter skiter på deras tomt, hon har två hundar var av en har ätit skiten, och fått hemska parasiter i magen, som ev gör att han inte överlever....

annars kan man ju ta fram vattenslangen å spruta på katten när den e påväg in på eran tomt, så kanske den inte vill skita där mer sen???

• Silverkatten06

Parfym kan också funka. Köp en billig sort.

• Silverkatten06

Vattenslang funkar säkert, men hur ska det hjälpa att hota med en anmälan göra menar du? Kommer ju inte att hända ett dugg, mer än att grannsämjan förstörs...

• AnnaGBG
    soffiplopp skrev 2008-10-24 11:36:20 följande:
    säg till grannarna att hålla ordning på katten annars gör du en anmälan!du behöver ju inte vara otrevlig men var bestämd! har en vän vars grannars katter skiter på deras tomt, hon har två hundar var av en har ätit skiten, och fått hemska parasiter i magen, som ev gör att han inte överlever....annars kan man ju ta fram vattenslangen å spruta på katten när den e påväg in på eran tomt, så kanske den inte vill skita där mer sen???
    Hålla ordning på katten är ju inte helt enkelt men man kanske kan få grannen att sponsra med blodmjöl el vad man nu testar.

Det finns ju speciella medel i djuraffären att köpa också men jag funderade på sådana här högfrekventa ljudmojänger som man har för att hålla möss och sånt borta, borde inte det funka på katt? De är ju rätt ljudkänsliga.
  • MyFine

Jag köpte en flaska med gröna gelekristaller (såklart kommer jag ju inte ihåg vad dom heter nu..) på djuraffärn. Tyckte det funkade helt ok för att hålla bort kattskrällena (har egna katter ) från rabatterna. Tror flaskan kostade runt 70 spänn.
    du kanske kan få grannen att köpa en sån? det är ju ändå deras katter som förstör.

• SilentStar
    Bor du i ett tätbebyggt område TS? Isåfall kan du informera din granne om att det är mot lagen att låta katter springa fritt, just eftersom grannar störs.
    Sen har jag för mig att det finns nåt som heter "Stoppa Katten" som är ett medel man strör ut och hindrar katten från att komma över tomtgränsen, vet inte hur det funkar dock, men är inget gift (såklart).

Vi bor i ett tätbebyggt radhus område och har själv stora problem med katter som vaktar revir och inte drar sig för att attackera folk som går med sina hundar, det är förkastligt!
  • Tindra02

Inte snällt, men ser du katten så spruta med vattensprutan på h*n.
    Kommer garanterat inte tillbaka

tjej -95, kille -00, tjej -02, kille -05, tjej -07, Bf 14 nov
Svar på tråden Hur får jag grannens katt att sluta bajsa i vår rabatt?