Smart förvaring av barnens teckningar och målningar.
Hur förvarar ni teckningar och målningar som barnen har gjort? Vill spara några men vet inte hur eller var. En del är ju ganska stora så de funkar inte att sätta in dem i en pärm. Hjälp!
Hur förvarar ni teckningar och målningar som barnen har gjort? Vill spara några men vet inte hur eller var. En del är ju ganska stora så de funkar inte att sätta in dem i en pärm. Hjälp!
Jag har köpt stora ark (typ A2 eller A1 format) och tejpat ihop dessa till en mapp. I den mappen sparar jag alla teckningar som jag tycker är värda att spara (ALLT som kommer från en penna till ett papper är inte värt att spara anser jag). När mappen börjar bli lite för tjock så skriver jag på den mellan vilka datum (år och månad) som de är sparat ifrån och sen gör jag en ny mapp. Mapparna stå på högkant i barnens garderober. De får väl själva ta och göra vad de vill med dem när de blir större (läs: får egna barn och blir intresserade på riktigt av vad de själva har gjort).
På väggen i köket har jag två A4-tavlor där jag sätter in fina alster som barnen skapat också. När de kommer med någon ny sätter jag bara den längst fram, på så vis blir det en bunt teckningar där i också...
på granit finns det (iförsig papp)tekningshållare där man kan hänga den på väggen och bakom finns det förvaring för teckningarna så man kan byta ut när barnen gjort nya.. så den nyaste alltid syns.
www.granit.com/
jag kommer attköpa konstnärs mappar stora mappar i kartong som man kan ha massor med alster i!
Jag ska göra en ram till 3 stycken ramar med gångjärn på sidan så den blir lätt att öppna då kan man snabbt och lätt sätta in nya alster.
Och snyggt blir det också.
Det finns fina tecknings väskor om man vill slå på stort .
Man kan även göra en "portfolio" som man gör i vissa skolor.