• Vendela04

Känner man när mjölkstockning släpper?

Jag skrev ett inlägg i morse att jag fått mjölkstockning, och fick rådet att duscha hett samtidigt som man masserar området utåt..

Jag har nu gjort det i ca 20 minuter, och tänkte bara höra om det är någon som vet om man då borde känna att det 'släpper' på en gång, eller ska jag bara vänta och se vad som händer nu?

Det känns lika hårt nämligen..

Tacksam för svar.

• Svar på tråden Känner man när mjölkstockning släpper?
  • ElinC

Har du försökt pressa ut mjölken? Du måste ju försöka få bort själva stoppet. Pumpa ur ganska mycket!
    När jag fick mjölkstockning så kände jag exakt var den satt. Det blev en knöl där stoppet var. När jag pressat riktigt ihärdigt och masserat ut mjölken så försvann stockningen=knölen. Men det slutade inte göra ont direkt, pga min ganska hårdhänta behandling :)

• kvastfening

Det kan säkert vara inviduellt, men när min stockning släpper försvinner även knölen. Jag kan däremot ha ont i bröstet ett tag därefter. Nu har jag bara haft mjölkstockning med hög feber en gång, de övriga gångerna har jag bara haft stora onda knölar.

Min räddnig har blivit syntocinonspray. Först ammar jag som vanligt. Sedan tar jag sprayen, väntar och pumpar ur. Oftast försvinner då knölen på första försöket. Tidigare har jag försökt alla tusen tips och råd som finns förgäves.

• vattenlilja

Det kan ta några dagar före det känns bättre, knölar i bröstet kan sitta länge.

• Twilight

Blås med hårförn på knölen medans du masserar. Funkar kanonbra för mig! Då försvinner mina på en gång

♥Familjen♥
  • Vendela04

Vilken lättnad, efter massage i duschen och amning så öppnade bröstet sig som en kran och all gammal mjölk kom ut.. :)

Tack så mycket för att ni svarade..

Svar på tråden Känner man när mjölkstockning släpper?