• Solen73

Någon mer som fått dålig hy på armarna???

jättekonstigt! Efter graviditet och förlossning har jag fått konstiga rådnader och bebblor på mina överarmar. Vet inte exakt när det förändrades, vet bara att det kom i samband med graviditet. Nu vill jag knappt visa mina armar. Innan hade jag fin och slät hud. Jag har ju inte fått det nån annanstans än just på överarmarna.

Någon som känner igen sig?

• Svar på tråden Någon mer som fått dålig hy på armarna???
  • Mab

Japp, här är en till. Framför allt på överarmarna är jag helt knottrig nu, men har lite även på underarmarna. Har försökt med scrub varenda gång jag duschar, men ingen skillnad. Har ingen aning vad det beror på. Är bara glad att det är säsong för långärmat och hoppas det löser sig innan våren. Fundersam

• Alvi

Har också knottror på hela överarmarna. En läkare på VC (jag skulle kolla födelsemärken) sade att det är som små hudförändringar, typ... de skulle bli fler ju äldre jag blir, och inte kunna försvinna...

Once you try menskopp you´ll never go back!
  • maalin28

här med... kom dock ca 2 mån. efter förlossningen.  har med hormoner att göra. när jag va gravid så hade jag såna på ryggen, men de försvann nån månad innan Förl. de blir mindre och mindre på armarna har jag märkt. de har gått 4,5 mån sen jag fick barn. skrubbar med peeling!

• Dolphingirl

Jag har oxå. Har inte ens reflekterat över att det kan ha med graviditeten och hormoner att göra. Tänkte inte på att jag hade det förren några veckor efter förlossningen.

Gabriel är här! 080804 kl 05.20
  • Solen73

Oj! Det finns till och med namn på det! Måste läsa lite....kanske finns nån huskur som hjälper.

• PrinsArthur

Här är en till med knottriga armar.....

• Gulmaskros

Tyvärr finns det inget "botemedel" direkt. Scrubba och Karbamidlotion har en viss effekt. Men scrubba inte för hårt! Man skall aldrig klämma knottrorna för då blir det fula ärr + vad en del tycker..att det sprider sig.

Solning kan hjälpa men a och o är fukt och hygien.

• rockmind

Jag har också såna på armarna och halsen, har haft det i flera år. Men det konstiga är att de försvann under tiden jag var gravid och sen har de kommit tillbaka igen efter förlossningen. Så det borde ju betyda att det är något, tex något hormom, i kroppen som håller dem borta just under tiden man är gravid?

Svar på tråden Någon mer som fått dålig hy på armarna???