• Anonym (lyrica)

Lyrica och alkohol???? Hjälp!!

Mannen har köpt ett jättefint gott rödvin och jag har just börjat med lyrica 150 mg om dagen. Jag har redan medicinen paroxetin 60 mg om dagen men då gick det att ta sig et glas eller två.
    Men kan jag ta mig ett glas av det fina vinet??? Någon som provat??
    Tacksam för era erfarenheter

• Svar på tråden Lyrica och alkohol???? Hjälp!!
  • Anonym (samma)

Jag har tagit alkohol med Lyrica, det räckte med en öl för att få jättekonstiga biverkningar. Jag kommer aldrig mer inta alkohol samtidigt som jag äter Lyrica.

• Anonym

Patienter avråds från att dricka alkohol under användningen av LYRICA.

så står det på fass

• Anonym (lyrica)

Någon annan med erfarenhet av detta?

• Anonym

verkar väl bättre att skippa alkoholen.Läs på förpackningen.

• Anonym (lyrica)

Jamen, chili/vitlök/rosmarikyckling sötpotatis och en flaska jättefint gott rött vin... kan jag inte ta ett glas vin till det alltså? Känns väldigt tråkigt.

Söker erfarenheter från de som druckit alkohol och äter lyrica.
    Jag vet vad som står i FASS och på förpackningen.

• Anonym

jaha och vad står det på förpacknigen och i fass?borde inte det vara tillräcklig info?

• feritaugar

Min läkare sa till mig när jag började att det är ok med ett glas vin till hlegen när man äter Lyrica. MEN att man ska vara medveten om att alkohol MINSKAR eeffetkten av medicinen tillfälligt vilket kan öka ångest tillfälligt. Ta ett glas rödvin du tycker jag. Jag gjorde det för ngra veckor sen och det gick gganska bra, lite ökad ångest bara.

• Anonym

Hur kan det vara OT att hänvisa till förpackning och fass när det gäller läkemedel i kombination med alkohol?De råden borde gå långt före vad lekmän härinne rekommenderar.

• feritaugar

Det ska kanske tilläggas att läkaren som sa att det var ok med måttliga mängder alkohol till Lyrica menade att läkemedelsbolaget och därmed även FASS måste helgardera sig mot stämningar genom att skriva som de gör, men studier som genomförs av psykiatriker(som har patienter som ska medicinera länge med detta)hade visat att det var ok.

• feritaugar

Tänd lite levande ljus och njut av ditt glas vin och din kväll!
    kram feritaugar

• Fragile Angel

Jag har druckit tillsammans med Lyrica, och det var inga problem, men det betyder ju inte att det är så för dig.

Just because I'm paranoid doesn't mean theyr'e not after me
  • Weronica

Har också druckit  sen jag började med lyrica och har hittills inte märkt av nån skillnad..

• kattjakel

Det är bara och testa! för dom flesta så känner ingen nå skillnad!

• Anonym (virrpanna)

Hej trådstartaren! Provade för en tid sedan oxå Lyrica, men slutade rätt snabbt då vi aktivt försökte bli gravid, så jag har ingen aning. Men du äter paroxetin skriver du, jag ska sannorlikt börja med den, från cymbaltan jag äter nu. Håller precis på att trappa ner den och börja med paroxetin om någon dag. Blir nyfiken, om du känner för det vore det tacksamt om du vill dela med dig av dina erfarenheter av paroxetinen? Jag lider av depression och social fobi. Angående alkoholen, så är jag inte rädd för att dricka. Jag märker inget speciellt av alkoholen, bara att det inte spelar någon roll i sociala sammanhang. Jag kan pga. min sociala fobi inte slappna av ens med alkohol i kroppen.

Svar på tråden Lyrica och alkohol???? Hjälp!!