Sluta amma, tappa hår??
Stämmer det att man kan tappa hår när man slutar amma? Isf kommer det tillbaks? Någons som känner till något om detta? Jag har tappat jättemkt hår, och undrar om det kan ha med att jag slutat amma att göra?
Stämmer det att man kan tappa hår när man slutar amma? Isf kommer det tillbaks? Någons som känner till något om detta? Jag har tappat jättemkt hår, och undrar om det kan ha med att jag slutat amma att göra?
Vet inte om när man slutar amma men jag tappade när jag ammade. Såg lite konstig ut ett tag, växte ur igen!
Ja, jag har alltid hört att man tappar när man ammar vilket jag inte gjorde, min mamma sa att man kan tappa när man slutar amma...låter ju hoppfullt att du fick tillbaka ditt hår. Jag har faktiskt varit väldigt orolig att jag skulle vara sjuk el liknande.
Man tappar inte håret när man slutar amma utan när kroppens alla hormoner börjar stabilisera sig efter graviditeten. För mig var det 3 månader efter förlossningen och då ammade jag fortfarane.
Saken är den att man tappar mindre hår när man är gravid och allt detta hår som man normalt hade tappat tappar man alltså "på en gång" någon gång efter förlossningen.
Håret växer alltså ut igen precis som vid normalt tappande av hår.
Cantina
SÅ funkade din kropp eller så funkar alla kroppar?? Jag slutade amma TVÅ år efter förlossningen så det var ett tag efter förlossningen, så då kanske oron är befogad ändå...eller tog det två år för min kropp att stabilisera sig efter förlossningen...?
skulle vara grymt skönt om ngn kunde bekräfta att det är normalt...
mia mamma - ojdå!! Skönt att det växte tillbaka då! Måste ha sett lite roligt ut
Sailor - kanske inte dina hormoner ställde om sig förrän du slutade amma. Har du tappat hår tidigare under amningen? Annars kanske allt håret som du borde ha tappat tappas nu på en gång och på 9 månaders graviditet + 2 års amning blir det ju en del. Jag skulle ta det lungt om jag var du, men om du är orolig är det klart att du ska prata med någon som är mer medicinskt insatt.
Cantina
Jag har typ aldrig tappat ett hårstrå i hela mitt liv.
miamamma
jo jag sak kolla, kanske bvc vet...