kan mörkt kiss vara tecken på ngt???
Är lite orolig,,har druckit vatten hela dagen nästan men det konstiga är att mitt urin är så mörkt...kan det vara ngt lurt då när man är gravid???
Är lite orolig,,har druckit vatten hela dagen nästan men det konstiga är att mitt urin är så mörkt...kan det vara ngt lurt då när man är gravid???
Kan vara urinvägsinfektion. Kolla det, jag hade många UVI:n under grav och fick ganska mycket komplikationer, hade jag upptäckt det tidigare så hade det inte varit några problem. Nästa grav har jag bestämt att ett UVI test ska göras vid varje BM besök.
Att dricka cintronvatten eller tranbärsdryck kan hjälpa
Mörkt urin brukar ju vara tecken på vätskebrist, konstigt när du druckit vatten hela dagen iofs. Men varför har du druckit vatten hela dagen, är du väldigt törstig eller? Det är ingen vits med att dricka så mycket vatten kroppen kan inte ta upp så mycket iaf.
Ja det är det tydligaste tecknet på att du ska dricka mer vätska
jag ska ju till bm nästa fredag så då får vi väl se då.
Jag dricker inga mängder vatten o är inte törstig så men jag sitter i en växel o då dricker man då o då.
Men urinvägsinfektion,,svider inte det eller så?
Usch jag vill inte oroa mig nu över helgen...suck,,va jobbigt det blev..jag hoppad det är som 2 av er säger att det kanske är vätskebrist ändå..kanske tycker att jag dricker men kanske inte tillräckligt.
Luktar det? HAde urinvägsinfektion på inskrivningen? brukar springa och kissa mycket, så hade inte reagerat på det.. och hade inte ont heller,. men urinen lukta riktigt stall.. så var ingen tvekan om Uvi.
Tycker jag kan få lite mörkare om jag håller på att bli sjuk. Men troligtvis behöver du dricka ännu mer än vad du gör.
Drick inte så mycket kaffe eller cola eller annat vätskedrivande.
Du kan överbelasta njurarna om du dricker FÖR mkt vätska på en dag. Mörk urin brukar tyda på blodspår i urinen eller att den är för koncentrerad pga att man har druckit för lite. Men det sistnämnda gäller ju verkligen inte dig då.
Säkert ingenting att oroa dig för, urinen förändras ofta i ens cykel också och beroende på vad man äter, osv. Besväras du inte av någon värk eller andra problem så är det med största sannolikhet inget farligt tror jag!
Försök att dricka till maten och inte smådricka så mycket, det pratas mycket om det bland läkare att det är skadligt att hålla på och dutta sådär med vätska. Nån dålig trend vi skapat hos kvinnor..
Må så gott!
Kan tillägga att tranbärsdryck tog bort min UVI som jag fick efter förlossningen, så drick massor med sånt i helgen
Hej! Jag fick väldigt mörk urin och ljus avföring när jag var runt vecka 30 i graviditeten. Det visade sig efter ett läkarbesök att min galla inte fungerade som den skulle då den hamnat i kläm pga bebisen. Jag hade iofs ont i ena sidan av magen oxå. I mitt fall var det inget att göra nått åt och rättade till sig när bebis väl var ute men om du får ont och ljus avföring så kan det vara värt att uppsöka läkare så de får ta ett prov och se hur illa det är. Lycka till.