• Anonym (orolig)

på min blygdläpp

Tänkte överaska min sambo med att vara nyrakad mellan benen och upptäckte då att min inre blygdläpp hade en liten liten hudflik som utväxt på sig.

Nån som haft det?
    Vad är det för något?
    Farligt/ofarligt?

Det gör inte ont eller något utan är bara som en liten extra utväxt på blygdläppen.

Mina inre blygdläppar är ganska stora, större än de yttre iaf.

• Svar på tråden på min blygdläpp
  • Anonym (klurigt)

Hmm... aldrig hört något liknande innan måste jag säga.
    Är det i samma hudton som huden runtomkring eller ser det irriterat ut? Svårt å veta vad det är. Kanske ser du ut så sedan många år och det är helt ofarligt.
    Annars skulle jag nog absolut rekommendera ett besök hos BM.

• Anonym (orolig)

Anonym (klurigt) skrev 2008-10-24 15:41:13 följande:

Hmm... aldrig hört något liknande innan måste jag säga.Är det i samma hudton som huden runtomkring eller ser det irriterat ut? Svårt å veta vad det är. Kanske ser du ut så sedan många år och det är helt ofarligt.Annars skulle jag nog absolut rekommendera ett besök hos BM.
    Ja det är bara som en extra skinnbit som sitter på blygdläppen. Samma hudton och inget svullet.
    Har rakat mig tidigare men har aldrig sett att det varit så.
  • Anonym

Är garanterat kondylom,som säkert kommit nu eftersom du inte sett det innan.
    Inte farligt men kan bli jobbigt. finns lösningar du kan få utskrivet ex. wartec el aldara kräm

• Anonym (orolig)
    Anonym skrev 2008-10-24 15:47:29 följande:
    Är garanterat kondylom,som säkert kommit nu eftersom du inte sett det innan.Inte farligt men kan bli jobbigt. finns lösningar du kan få utskrivet ex. wartec el aldara kräm
    Hmm, tror absolut inte att det är kondylom. Är gift och har haft samma partner i 9 år så jag tror inte det är någon könssjukdom.
  • Anonym

Kan likväl va kondylom absolut inget som säger att du/han ska varit med nån annan.
    Du kan ha blivit smittad för 10 år sedan men du får inga besvär förrän nu. Kondylom är samma vårt virus som du kan få på händer/fötter och helt ofarligt

• Anonym (orolig)
    Anonym skrev 2008-10-24 15:53:27 följande:
    Kan likväl va kondylom absolut inget som säger att du/han ska varit med nån annan.Du kan ha blivit smittad för 10 år sedan men du får inga besvär förrän nu. Kondylom är samma vårt virus som du kan få på händer/fötter och helt ofarligt
    Men skulle det inte vara mer som ett utslag, typ att det känns som en vårta då eller?

Tycker ändå att det känns konstigt att det kan vara det för jag har bara haft 2 partner i mitt liv och bägge parter jag haft sex med har varit oskuld...
  • Anonym (orolig)

Kan man få kondylom om man har en vårta på handen????

• Anonym

Kondylom ser ut som hudflikar som sitter på ens egen hud liksom,men kan dessutom se större "vårtigare" ut.
    Nänä inte så jag mena a¨tt det smittar från hand till könsorgan,men i praktiken är kondyolm samma virus som vårtor du kan få på händer fötter. precis som herpes men på olika ställe.
    Tycker du ska gå till din bm för att 100% få veta,är alltid bäst ju.
    Hoppas iaf att det inte är kondylom har själv det nu under graviditeten och det är pest:( Hatar det verkligen.
    Lycka till!

• Anonym (orolig)
    Anonym skrev 2008-10-24 16:40:50 följande:
    Kondylom ser ut som hudflikar som sitter på ens egen hud liksom,men kan dessutom se större "vårtigare" ut.Nänä inte så jag mena a¨tt det smittar från hand till könsorgan,men i praktiken är kondyolm samma virus som vårtor du kan få på händer fötter. precis som herpes men på olika ställe.Tycker du ska gå till din bm för att 100% få veta,är alltid bäst ju.Hoppas iaf att det inte är kondylom har själv det nu under graviditeten och det är pest:( Hatar det verkligen.Lycka till!
    Nej jag hoppas inte heller att det är kondylom. Jag visade det för min man igår och han tyckte att det bara var som en liten hudbit, typ att huden var ojämn på blygdläppen, han tyckte inte ens att det var något att kolla upp. Huden ser helt normal ut och det gör inte ont.
    Så jag väntar och ser om det blir värre eller om det är lika dant.
    Hoppas det går över för dig.
  • Anonym (orolig)

Ringde BM idag och hon sa att det kunde vara ett blodkärl som kunde klämts till och på det viset gjort att det blev en extra hudbit, att den tryckts ut alltså.

Det lät inte konstigt och hon tyckte inte att jag behövde kolla upp det.

Skönt, så nu känner jag mig lugn.

Svar på tråden på min blygdläpp