• Lovisa

Tips om var jag köper sängkläder.....

Är det någon som har bra tips om affärer där dom säljer fina men inte allt för dyra sängkläder till själsäng, och eventuellt vagn. Har kollat på IKEA men hittade bara skrikiga påslakan. Hemtex och Åhléns hade inget heller....Babyland vet jag säljer men hade nog tänkt mig att få åtminstone 2 set för samma pris som för ett!
    Hälsningar Anna

• Svar på tråden Tips om var jag köper sängkläder.....
  • Månsi

varför inte köpa tyg å sy själv ?
    men tvätta de isof innan du syr så de inte krymper sen :)

• Pelin

Jag tänker 'slakta' några av våra egna påslakan som redan är använda, slitna och mjuka. Det är nog enkelt att sy om, bara man har rätt mått för täcket.

Ett litet tips bara...

-P-

• televinken

Jag "slaktade" ett vanligt täcke till fullstora och det blev ett täcke till spjälsängen ett till barnvagnen och ett till vaggan. Jag delade det bara först på mitten och sedan en gång till på den ena biten. Det har då passat till sängkläder som jag köpt på barnens hus..

• silkya

Ullared har väl en hel del...och till väldigt bra priser....

• Uet

jysk brukar ha väldigt mycket fina.

• JHC

Jysk har både till spjälsäng och till barnvagn. Men om du har möjlighet så åk till Ullared. Min mamma var där i veckan och köpte jättefina påslakanset till vår lill*. Två-dels kostar bara 49 kr, och tre-dels kostar 89 kr. Endast underlakan kostar 29 kr. Så Ullared är att rekommendera, om du nu inte bor i norra delen av landet. Då blir det ju rätt så långt att åka...
    Måtten enligt bäddsetet: påslakan 115x130 cm, lakan 125x150 cm och örngott 35x55x cm.
    Lycka till alla glada!

• Millans hustru

Det är olika mått på täcken till vagn o säng beroende på var man vill köpa innertäcket. Ett tips bara. Vi köpte innertäcket på babyland, där var det 100X130. ikea har andra mått vet jag.
    Hälsn
    Madde

• glad o gravid

Gå in på JYSK! Det har en hel del faktiskt!

Svar på tråden Tips om var jag köper sängkläder.....