• kossilalli

Inne eller ute? Vad tycker ni?

Kökssoffa? Är det fint med den sån i köket eller bara en stor möbel?

sJag har en stor furusoffa som jag haft finderingar på att måla vit, eller bara skita i det!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-25 22:21
    Ska jag ha kökssoffan ska jag måla den vit... När jag skrev skita i det menade jag i hela grejen med att ha kökssoffa. Men hag har grundat den nu i kväll, får se hur det blir. Jag ska ha grått tyg på den, kuddar har jag inte funnit ännu... Det är en mindre modell på kökssoffan, rak modell liksom. Med smala pinnar bak på ryggstödet. Har en till större kökssofa med hel rygg, som är liksom högst i mitten å lägre längst ut. Den är då mkt större än den jag grundade. Jag har slängt ut ett fuuult vitrinskåp, å ska ha soffan som "sittförvaring" i stället. Bord och stolar som vanligt i köket i alla fall. Köket är inte speciellt stort, men soffan ska stå mot en vägg fristående i stället för det hemska furumonstret!Vad tror ni om det?

• Svar på tråden Inne eller ute? Vad tycker ni?
  • gaffsan

Kanonfint med kökssoffa. Måla eller inte ? Ja det är ju en grej att fundera på.Furu är ju alltid mysigt och "varmt" men orkar du och vill kan du ju måla.

• meic

Inne! Och jag tycker du ska måla den men jag avskyr furu så...

• principisessan

Det har faktiskt bröjat komma tillbaka med köksoffa.. dock så är jag själv inte alls förtjust i furu så jag skulle måla den. Läste att det skulle bli inne med furu igen, men då var det visst ljus furu och inte det här klassiska lackade furun som är så fult..
    Vå har en ommålad vit i köket.. den var röd först men passade inte in alls så då blev det till att måla

• Tjoflöjt

Ute! Och har alltid varit, tycker jag i alla fall. Det finns få möbler som är så fula som kökssoffor. Och i furu... nä!

• röda naglar

kökssoffa tar ju enormt mycket mer plats än stolar, men har man ett stort kök kan det nog vara fint med en kökssoffa.

• Karlsson

Älskar vår vackra vita köksoffa med sina härliga mjuka former

Våran är fristående i köket då vår matplats är i rummet bredvid. Bara ett lite bord att ställa vinglaset på när man ligger och läser tidningen i soffan

• Susanne905

Det beror på om man har platsen och det passar in för övrigt i köket. Jag skulle personligen aldrig sätta in en kökssoffa i vårt nya hus, men i ett lite äldre, stort lantkök kan det vara hur charmigt som helst.

• Karlsson

Ja jag kanske skulle skriva att vi bor i ett gammalt torp med vedspis och hela den biten

Susanne905 skrev 2008-10-25 15:28:29 följande:
    Det beror på om man har platsen och det passar in för övrigt i köket. Jag skulle personligen aldrig sätta in en kökssoffa i vårt nya hus, men i ett lite äldre, stort lantkök kan det vara hur charmigt som helst.
Svar på tråden Inne eller ute? Vad tycker ni?