• My Lonely Heart

Fet hud, vad kan jag göra åt detta?

Hej,

Min hud är typiskt blandhud, vissa delar är torra och vissa är feta men på senaste tiden har min panna varit extra fet och jag har fått jätte mycket finnar(vilket jag aldrig brukar få annars). Jag vet inte vad det beror på... jag använder mycket puder på pannan men det hjälper inte längre. Vad ska jag göra för att få huden i balans?

• Svar på tråden Fet hud, vad kan jag göra åt detta?
  • Tina83

du täpper antagligen till porerna med pudret, vilket gör att huden inte kan andas. använd INTE produkter för fet hy, det torkar ut huden ännu mer. köp mer åt det normala hållet, så huden får fukt och lite fett. du kan ha torkat ut huden, och får inte huden fett så bildar den eget talg, och då får man finnar

• My Lonely Heart

Jag tror inte att min hud har blivit sån av pudret. Jag är inte sån som sminkar varje dag.

• My Lonely Heart

jag använder isadoras puder. Jag tvättar ansiktet med parfymfritt flytande tvål och smörjer in huden med lotion för fet/normal hud.

• tossesnurran

Det är säkerligen talk i pudret o det är tilltäppande. Släng det. Tvål har för högt pH värde för huden o torkar ut oavsett om den är parfymfri eller ej,det leder till obalans o ökad talgproduktion. Släng. Vad är det för lotion? Kolla om det finns minerralolja, isopropylmyristate eller lanolin i. Om det gör det, så släng. Det täpper oxå till en fetare hud m större porighet. Köp istället en tvålfri rengöring, o en fettfri fuktkräm från. ex: md formulations, decleor, darphin eller dermalogica. Fråga hudterapeuten på motsvarande märke om råd. Skaffa ett talkfritt puder. Dessa märken är lite dyrare, men ger resultat o har mkt bättre ingredienser.Lycka till.

• Bakeapple

Jag har fet hy med torra partier, väldigt känslig hy och har lätt för att eksem i ansiktet. Jag har börjat använda Biotherms sensitive serie och den är väl värd vartenda öre, har blivit jättefin i hyn!

• Tina83
    Bakeapple skrev 2008-10-26 19:25:13 följande:
    Jag har fet hy med torra partier, väldigt känslig hy och har lätt för att eksem i ansiktet. Jag har börjat använda Biotherms sensitive serie och den är väl värd vartenda öre, har blivit jättefin i hyn!
    ja, biotherm är ett jättebra märke

även vichy, från apoteket!
  • My Lonely Heart
    Bakeapple skrev 2008-10-26 19:25:13 följande:
    Jag har också känslig hud, atopiskt eksem (men inte i ansiktet). Krämer från Biotherm, är det parfym i dem? För att det kan jag inte använda.

Jag gick till apoteket och köpte rengöringsgel(tvålfritt och parfymfritt), ansiktsvatten för normal/blandhud och fuktkräm (oparfymerad), och jag måste säga... min finnar försvann nästan över natten! Jag är fortfarande lite fet i pannan, men det är ok. Så var jag innan också.

Tossesnurran: Kan du ge exempel på märken när det gäller talkfri puder, det visste jag inte att det fanns :)
  • Lady Dahmer

sluta med tvål och mineraloljor.

prova honung.
    Tvätta ansiktet med honung varje kväll. (jo det låter knäppt men det funkar!)

ev. tvätta med olja (världens bästa metod) 
    www.theoilcleansingmethod.om

istället för hudkräm, smörj med aloe vera gel. Återfuktande utan att vara fet.

isadora är skit. I.D bare minerals är inte bara ett bra smink som ser snyggt ut utan FÖRBÄTTRAR huden.

i mitt galleri kan du hitta en före och efterbild på mitt ansikte (under diverse) Det är före och efter jag slutade med konventionella produkter och blev mer naturlig. Jag hade jättemycket hudproblem i flera år. Idag är min hud perfekt.

There is no chin behind Chuck Norris? beard. There is only another fist.
  • tossesnurran

svar på frågor:
    biotherm innehåller parfym. om man är känslig så är det parfym man först ska utesluta.

talkfritt puder finner du i följande mineralmärken: id bare escensuals (mineral veil), jane iredale (abcence), glo minerals, youngblood. Det finns även ngt som heter face blotting papers i div. märken, som du duttar bort överflödigt fett från huden med.: muji, decleor, jane iredale mfl, mkt bra då du inte tillför ngt till huden, utan bara tar bort. LE!

• Bakeapple

Fast sensitive serien från Biotherm innehåller ingen parfym, jag kan heller inte använda parfyrmerade produkter. Jag har köpt rengöring, ansiktsvatten, ansiktskräm och ögonkräm de är alla fragrance free...

• My Lonely Heart
    Bakeapple skrev 2008-10-27 21:12:54 följande:
    Fast sensitive serien från Biotherm innehåller ingen parfym, jag kan heller inte använda parfyrmerade produkter. Jag har köpt rengöring, ansiktsvatten, ansiktskräm och ögonkräm de är alla fragrance free...
    Det är så ovanligt att hitta parfymfria produkter. Tack för tipset! Men den där krämen från Biotherm, är det en fuktkräm eller kräm?
  • Bakeapple

Det är en fuktkräm, finns både för torr och fet hy.

• Kajsmarie

Hej!
    Vill ni använda rena naturliga produkter gå in på www.wondertree.se! Vi är jättenöjda hela familjen!
    /Kajsmarie

Svar på tråden Fet hud, vad kan jag göra åt detta?