• LeoGirl

    Brunt bajs på tvåmånaders?

    Vår bebis har plötsligt börjat bajsa brunt, från en dag till en annan. Nästan alltid tidigare har bajset varit gult, med något inslag av grönt ibland...

    Jag helammar.

    Någon som varit med om liknande? Vad kan det beror på?

  • Svar på tråden Brunt bajs på tvåmånaders?
  • svea87

    Blir det inte det till slut? Eller jag kommer inte ihåg hur det var:S Men det e väl olika inte alltid samma färg.

  • mammamadeleine

    brunt redan? Hmm, mins inte så noga från dottern men sonen e snart 4 månader o där e det mestaels grönt, va gult när ja helammade

  • Petrellie

    Vår lilla (3 månader) bajsade brunt häromdagen efter att inte ha bajsat alls på fyra dagar. Jag tror att det blev brunare i färgen för att det blev mer koncentrerat. Det var inte heller lika löst i konsistensen. Jag helammar också.

  • Marpal

    Bajset kan ändra utseende och form när tänderna är på G...

  • LeoGirl
    Svar på #4
    Oj!
    Men kan det vara tänder på gång redan? Förstått att det är väldigt olika. Men det låter tidigt redan vid två månader :)
  • ULB

    Hej! Jag vet att detta var sjuuuuukt längesedan, men hur blev det med er bebis? Vår 5-månaders har också helt plötsligt börjat bajsa brunt (väldigt löst med blodstrimmor i)! Jag helammar med undantag av att hon fick pyttelite morotspuré för cirka 10 dagar sedan.

Svar på tråden Brunt bajs på tvåmånaders?