• Elinen

30+ som väntar första barnet i Göteborg BF vår/sommar-07, Del VIII

Oj, oj! Ny tråd redan. Hoppas att ni hittar hit alla mina vänner så att vi får ses i tre härliga nya månader.

Kram Elin
    Vi som träffas i den här tråden är:
    Betty2 (Sofia): tvillingarna föddes 070504, Storebror Vikt: 2700 g, Längd: 48 cm
    Lillebror Vikt: 3395 g, Längd: 50 cm
    MH76 (Malin): Lilja föddes 070523, Vikt: 4090 g, Längd: 54 cm
    Leende (Ulrika): Hugo föddes 070528, Vikt: 3710 g, Längd: 53 cm
    FruR8 (Viktoria): Malva föddes 070528, Vikt: 3830 g, Längd: 51 cm
    Fe73 (Frida): Anton föddes 070604, Vikt: 3425 g, Längd: 52 cm
    Emeles (Anna): Anton föddes 070605
    Elinen (Elin): Max föddes 070607, Vikt: 3895 g, Längd: 53 cm
    Liten Clementin (Karin): Amelie föddes 070611, Vikt: 3790 g, Längd: 51 cm
    Längtandes (Åsa): Viktor föddes 070614, Vikt 4250 g, Längd: 53 cm
    Becky 30 (Rebecca): Amanda föddes 070616, Vikt: 3770 g, Längd: 52 cm
    Kattenfindus (Anki): Felix föddes 070619, Vikt: 4100 g, Längd: 55 cm
    Amalia34 (Carin): Nils föddes 070621, Vikt: 2900 g, Längd: 48 cm
    Auroratiger (Andrea): Dante föddes 070622, Vikt: 3475 g, Längd: 50 cm
    bergkvist, Johanna: Moa föddes 070710, Vikt: 3790 g, Längd: 51 cm
    Snöstjärna71, Anna: Nils föddes 070730, Vikt: 3500 g, Längd: 53 cm
  • Svar på tråden 30+ som väntar första barnet i Göteborg BF vår/sommar-07, Del VIII
  • Betty2

Åh, blev jag först i nya tråden. Vad bra att du fixar och startar nya trådar när det behövs Elin/TS.

Rebecca: Tyvärr verkar det som att jag inte kan komma på onsdag. Maken läste något om att det skulle bli kallare (halt?) den kommande veckan så vi tänkte att det kan vara dags att byta till vinterdäck på bilen. (Det var likadant förra året då det blev riktigt halt i början av november och vi fick byta däck lite "akut" innan vi skulle åka iväg på en långresa.) Onsdag är enda dagen de närmaste 2 veckorna som vi kan fixa det, eftersom däcken ligger hos svärmor och vi måste åka dit och byta dem innan killarna somnar på kvällen. (Jag jobbar sent alla andra dagar och helgerna försvann direkt pga att först de och sedan vi inte är hemma.)

• Fru R8

Tack, tack Elin!

Jaha, alla var uppe extra tidigt idag, förstår jag? Malva hade iaf inte förstått det här med vintertid...

• längtandes

Tackar tackar! Ny tråd igen. Otroligt vad tiden går snabbt!

Filip ligger och sparkar rätt rejält om kvällarna. Igår var det säkert ca en sparkt var tionde sekund under tio minuter. Det blir mer och mer kännbart och mer och mer verkligt att det är på gång med utökning här. Vi ser fram mot mars med spänning!

Nu har det regnat sedan vi gick upp, dvs 05:30 vintertid! Viktor har precis somnat. Vi funderar på att åka till Ikea men är medvetna om att det är är löning och tusentals andra Ikeafans som strosar runt där idag!

Ha en go söndag!

• Becky 30

IKEA, jo. Vi hade samma tanke. Men när vi insåg att kön började på MOTORVÄGEN utanför IKEA så struntade vi i det. Och vände hem men blev ändå sittande nästan en halvtimme i kön, bara för att kunna vända hemåt.

Imorgon är det utbildning, likaså på tisdag. Scrapbook på onsdag, ska bli superkul. Två "icke-trådsvänner" dyker upp också, bl.a. Caroline som en del av er mötte på Me & I-kvällen. Eftersom jag har ett matsalsbord för 6 personer så blir vi nog en lagom trupp!

Nej, nu ska jag ta hand om min man som tidigare idag stekte världens goaste pannkakor till Amanda och mig.

Kram på er!

• längtandes

Grattis till min sötaste tjej i hela världen. Idag har du namnsdag! Kram Viktor.

Vi åkte aldrig till Ikea! Tur var ju det med tanke på din beskrivning Rebecca! Vi åkte till Lek och Buslandet i stället! Oj oj vad mycket barn och oj oj vad högljutt och oj oj vad roligt Viktor hade! 100 kr kostade inträdet för oss tre. Där fanns en liten "avdelning" för de mindre barnen! Viktor höll sig mest där. Bollhav, rutschbanor, klätterställningar, gunghästar, ja det är ett ställe att rekommendera en dag när det regnar.

• Betty2

Ja just det, Grattis Amanda på namnsdagen!

Jag tänkte precis fråga hur det var på Ikea. Hörde av en kollega att de håller på att bygga om (Ikea i Bäckebol) och att det därför är mycket sämre än vanligt. Fast det kanske iofs var Ikea Kållered ni hade tänkt åka till?
    Jag storhandlade på Coop Forum Backaplan i går och det var ganska kaos... Först var det jättesvårt att hitta kundvagnar och sedan gick det inte att handla med shop express eftersom alla deras scanner redan var upptagna. Alldeles för mkt kunder med andra ord. Skall försöka komma ihåg det nästa gång det är lönehelg.

Lek och buslandet lät ju kul.

• Fru R8

Sofia: Vi var förbi coop Backaplan i helgen. Hjälp vad mycket folk! Malva vinkade glatt åt Byggare Bob och fick med sig både mössa och fodrade gummistövlar hem. IKEA Bäckebol är trist just nu under ombyggnaden, förresten. Jag väljer definitivt Kållered, dock inte igår då de varnade för köerna på radion till och med.

• Auroratiger

Hej hej i nya tråden!

ÅSA: Jag blev för ett ögonblick väldigt förvirrad, vem sjutton är Filip liksom? Innan jag kom på att det är bebisen i magen... Snygg bild på Viktor där med pottan på huvudet förresten!

Jag har gått och blivit tvärförkyld, har jätteont i halsen och hade nog feber inatt. För en gångs skull utan att Dante blivit sjuk först. Hoppas han inte får det i helgen när vi ska till Stockholm och Uppsala (Christian och Dante passar på att umgås med släkten medan jag är på sf/fantasykongress). På dagis har det gått magsjuka (en lindrig variant, det verkar som om Dante klarat sig) och dessutom är det ett barn som varit hemma med vattenkoppor i veckan. Det är ju lång inkubationstid på det, så vi får väl se om det blir någon epidemi. Kanske är lika bra att Dante får det nu så är man av med det.

Imorgon hoppas jag vara frisk nog att hjälpa mamma och pappa med FLYTTEN. Det känns lite konstigt nu när man ser hur de packar ihop allt i huset, de har ju bott där i nästan trettio år. Planen är att jag ska köra mamma till Bondstorp medan pappa är hemma och dirigerar flyttgubbarna. Jag hoppas jag är tillräckligt frisk för det, jag är så nyfiken på hur det ser ut där nu när de målat om en del. Hallen var liksom lite... murrig förut (tänk brunt, tänk gult, tänk sjuttiotal...).

Just det, Christian var och vägde Dante idag. Vår lilla knubbis väger nu modiga 14,1 kg och mäter 84 cm i strumplästen. Nu är knubbsälen utlånad till farmor över dagen. Och jag ska nog gå och lägga mig en stund.

Svar på tråden 30+ som väntar första barnet i Göteborg BF vår/sommar-07, Del VIII