äta pizza o hamburgare?
Äter ni gravida pizza o hamburgare på tex mc donalds o pizzerian?
För er som inte gör det, varför?
Är det farligt för fostret?
Äter ni gravida pizza o hamburgare på tex mc donalds o pizzerian?
För er som inte gör det, varför?
Är det farligt för fostret?
Jag åt massa sånt. Inte är detfarligt inte. Men det är jui nte bra heller för hälsan i det långa loppet.
Ja jag har ätit både pizza och hamburgare flera gånger.
Varför skulle det vara farligt?
Åt pizza och hamburgare när jag var gravid med mitt första barn och äter även denna gång samma saker. Så jag tror inte det har nån inverkan på barnet, min son är frisk och sund i alla fall.
Jag åt sånt i samma utsträckning som innan och efter grav. Men undviker vissa saker som tex kyckling på restaurang men mest för att det inte alltid är tillagat som det ska och det gör jag nu med.
Äter pizza en gång i veckan och hamburgare nästan lika ofta. Jag har inte märkt av något av det. HAr dessutom bara gått upp 7 kilo (är i vecka 37).
Mumsa på!
Jag levde på det sista månaden med första...hmm..kanske därifrån alla extra kilon kom ;-D hähä...
det var det enda jag kunde äta just då...
Nu har jag ätit "normalt" med sånt...ca 1 gång i veckan....
Jag äter det en gång varannan månad kanske o äter alltid pizza från samma pizzeria.
Har inte blivit matförjiftad el dyl där innan. Men jag skulle nog inte äta på vilken pizzeria som helst.
Skönt att höra att det är fler som "syndar" hihi.
jag äter också skräp mat.. gjorde det ed alvin också.. men äter inte på tex grillvagnar o så.. utan bara på restauranger (har fått för mig att det är med hygieniska där). McD äter jag aldrig på av princip
Åt dock inte kebab men allt annat
Jag skulle inte kunna avstå från Mc Donalds och pizza. Äter det FÖR ofta.. Det är ju SÅ gott!
jag älskar mc d mat!!!
Äter sån mat som vanligt, undviker dock vissa ingredienser som t ex kyckling på pizza eller kycklingsallad på Mc D... Är särskilt sugen på pommes frites!!! Kanske inte sååå bra med tanke på saltet men, men.... Kan nog inte bli så mycket mer svullen av vatten än jag är nu, känns det som! Tugga på!! :)
Jag äter normalt inte hamburgare o pizza speciellt ofta och inte nu heller, snarare mer sällan. Vill äta sundare nu när jag är med barn. Men det är inte skadligt för fostret! Bara man äter balanserad kost så.
Det var det enda jag tyckte var gott första 4 veckorna...nu äter jag inte det mer ofta är normalt, max en gång i veckan....
Jag åt massor med Mc Chicken i början med sallad, var som helt galen i det.
Tror inte att det skadar med den maten om man rör sig lite och äter varierat annars.
Snabbmat är inte skadligt för fostret, däremot kan det ju sätta sig som extra bilringar på en själv om man inte är lite disciplinerad ;)
Snabbmat har jag i princip helt slutat med sedan jag såg Supersize Me! Snabbmat må inte vara farligt för barnet men äter du snabbmat flera gånger i veckan är det absolut farligt för dig och i sin tur bebisen! Killen i Supersize Me hade nästan helt förstört sin lever (och resten av kroppen) på bara 3 veckor efter att enbart ätit McDonalds mat morgon, lunch och middag.
Men jag får erkänna att jag kanske en gång i månaden har jag ätit pizza men sista 4 veckor går det inte alls då jag får fruktansvärd halsbränna av det. Hamburgare äter jag enbart om jag vet att de är 100% nötkött och helst hemmagjorda.