Enkel och god efterrätt!
Har tjejmiddag imorgon - ge mig era bästa förslag på en smarrig lättlagad efterrätt.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-24 22:07
Potatisgratäng och fläskfilé blir det till middag.
Har tjejmiddag imorgon - ge mig era bästa förslag på en smarrig lättlagad efterrätt.
Marängsviss eller hur det nu stavas.
Vanilj glass med varma bär
Ananastosca: Ananasringar på en plåt med en blandning av smält smör, mandelflagor, socker och lite vetemjöl på. In i ugnen en kort stund & serveras med vaniljglass.
Mixa Vaniljkesella och fryst mango, toppa med lite citronmeliss! Superenkelt och supergott!
Pannacotta!
www.recepten.se/recept/pannacotta.html
Mums! Tack för goda tips!
Lyran! Har du ett mer detaljerat recept. Ska mangon vara mosad innan den fryses?
Pannacotta suveränt enkelt och gott.
Färsk frukt med riven choklad som värms i ugenen serveras gärna med glass, lite krångligare men gott.
Hallon och blåbär med riven vit choklad, gratineras i ugnen. Busenkelt, supergott.
frukt: jordgubbar, hallon, kiwi plus andra frukter om man vill. lägger dem i en ugnssäker form river vit choklad på och in i ugnen några minuter för att värma frukten och smälta chokladen.
servera med vaniljglass
i ugn på ca 200 grader.
suuuupersmarrigt
Jag har köpt fryst mango, färdigdelad och klar! *s*
½ påse (kommer inte ihåg hur mkt det är i en påse... kanske 250 g?) fryst mango till 1 burk kesella räcker till 2 personer!
ett super gott och super enkelt recept....
mango
banan
kokosflingor
choklad
blanda allt i en ugssäker form in ugnen och ta ut när chokladen smält och det är lagom varmt
servera med en sås gjord av naturell creme fraiche och passionsfrukt
detta blir en höjdare jag lovar....man kan ta vilket choklad man vill....noblesse, vit choklad, marabou
eller varför inte en äppelpaj av smuldeg....serveras med vaniljglass.....det är inte mycket som slår det....
Titta under efterrätter på denna sidan så hittar du en smarrig chokladmousse med kaffesmak.
www.hallonblabar.blogspot.com/