• underverket 06

Ammar alla sina barn var tredje, fjärde timme?

Undrar just detta. Finns det barn som ammas mer sällan även när de är några veckor eller ska alla barn ammas vars tredje, fjärde timme? Hur länge ska de i så falla ammas så ofta? Får mitt första barn om några veckor.

• Svar på tråden Ammar alla sina barn var tredje, fjärde timme?
  • Pirum

Mina båda har ätit mycket oftare än var tredje, fjärde timme i början. Inte för att avskräcka dig eller så utan mer upplysningsvis.

• frugus

Min dotter ammade ibland flera gånger i timmen, ibland gick det 5 timmar emellan... men genomsnittligt kanske varannan timme.

I want cookies
  • Jenny m Benjamin

Nej så sällan som var tredje-fjärde timma har jag nog aldrig ammat min son.

• Kalinka

Alltså, var 3:e-4:e timme? I början? Hahaha!

Min dotter satt konstant fast vid bröstet de första 2 veckorna, och även senare när hon haft perioder när hon behöver öka mjölkproduktionen.

Nu är hon 6 månader, och äter ungefär var 3:e timme, antingen gröt/mat eller ammar.

• Palsternacka

Man kan ju göra på lite olika sätt, beroende på barnet. Jag ammade ca varannan till var tredje timme i ca 7-8 månader, sen blev det nog mer sällan. Små bebisar behöver mat ofta, oavsett om de ammas eller ej. Om man har ett barn som sover länge kan det ju gå längre tid mellan amningarna, men till mig sa de på BVC att jag skulle väcka henne om hon sov välidigt länge, iallfall i början.

• Fenomen a

Mina äter med 2-3h mellanrum mellan 7-21 sedan är det 1-3 ggr per natt. (6mån)

• Ezder

Nä, han har alltid ätit oftare än så, och ganska oregelbundet. På natten kan han dock sova 5-6 timmar innan han vaknar och äter första gången. (En gång 8 timmar, men då var han förkyld.) Han är snart 4 månader.

• Flaxa1

På BB fick vi veta att man skulle amma fritt, men MINST var fjärde timme. Vår dotter satt oxå "fast" i bröstet första månaderna. Men det var mysigt! Ladda upp med massor av film och böcker bara. Jag låg o läste i timmar första tiden. Urmysigt, det var länge sedan man hade tid med sånt.

• underverket 06

Flaxa1: Det låter ju mysigt med att amma och samtidigt läsa böcker i timmar. Hur orkade du med det? Jag trodde man blev helt slut om man ska amma var trejde timme dygnet runt. Inte tror jag att jag orkar läsa böcker när man får så lite sömn!

• Aasa

Oh, my gosh! MM är inte ens året än och jag har redan glömt detaljerna runt de första månaderna. Men var fjärde timme var det ungefär som gällde för oss. Hon dissade nattmålen redan efter en månad, och sen väl 4 amningar per dag. Satsade på napp tidigt för sugbehovet och bröstet enbart för mat.

Svar på tråden Ammar alla sina barn var tredje, fjärde timme?