• Anonym (förbannad)

Min sambo vill spara ut håret på våran son!!!!!!!!!

Vi satt och pratade i går och då säger han att ska låta bli och klippa våran son (han är 1 år gammal) så han får långt hår!!!
    Eller ja, typ som den där pojken i serien "pojken med den vita stenen" Om det är någon som sett den???

En riktig 70-tals frisyr enligt mig själv och skit fult tycker jag!!!!!!

Men jag sa att det ska vi nog bli två om!!!!!!!

• Svar på tråden Min sambo vill spara ut håret på våran son!!!!!!!!!
  • fam kaos

Men varför så arg för det? Det är ju ER son, inte bara din?

• Anonym (förbannad)

fam kaos skrev 2008-10-25 10:23:01 följande:

Men varför så arg för det? Det är ju ER son, inte bara din?
    Ja, men just det det är våran son och inte bara hans om man vänder på det. HAN säger att våran son SKA ha....

I stället för att lägga fram det på ett annat sett att tex. Jag tycker det är fint när dom har lite längre hår osv vad tycker du om det??? Utan när han säger något så blir det så defnitivt!!!!

ATT SÅ SKA DET VARA!! han frågar inte ens om det är ok!!
  • Lina86

Jag älskar när småpojkar har långt hår
    Det är så otroligt ursött när dom kommer med sina lockar.

Tycker att du överreagerar..

• fam kaos

Jo det är ju lika fel, svårt det där. ni får väl kompromissa och ha det lite halvlångt
    Anonym (förbannad) skrev 2008-10-25 10:27:49 följande:

fam kaos skrev 2008-10-25 10:23:01 följande:
    Ja, men just det det är våran son och inte bara hans om man vänder på det. HAN säger att våran son SKA ha....I stället för att lägga fram det på ett annat sett att tex. Jag tycker det är fint när dom har lite längre hår osv vad tycker du om det??? Utan när han säger något så blir det så defnitivt!!!!ATT SÅ SKA DET VARA!! han frågar inte ens om det är ok!!
  • Meria

Min sambo vill också spara ut håret på sonen för att se hur han ser ut i längre. Inte hela världen kan jag tycka, blir det för hemskt är det bara att klippa honom sen. Vi klippte håret så det blev jämt när han var 1, nu är han snart 2 och så ska vi låta det växa ut lite. Det är ju bara hår.

♥ Loke -06 & Lillebror v.34 ♥
  • Anonym (ej långt)

Tycker det är skitfult med pojkar som har långt hår, ser oftast ut som tjejer. Kort hår är snyggast tycker jag.

• xenaa

äsch inte farligt. Jag gillar att pojkar har långt hår. min son hade långt hår men vi klippte han men nu sparar vi de igen.
    han har lockar med så de gör de extar fint

Anonym (ej långt) skrev 2008-10-25 10:30:56 följande:
    Tycker det är skitfult med pojkar som har långt hår, ser oftast ut som tjejer. Kort hår är snyggast tycker jag.
    So om han skulle se ut som en flicka? SÅ länge man vet att han är en pojke så ska man inte bry sig om vad andra kan tycka?
    ♥ Leo 2oo7-o6-22 ♥ ★ ♥ Bönan BF 2oo9-o3-o7 ♥
  • LeaveMeAlone

du får väl låta han testa lite och sen komma med argumentet att det blir ruffsigt och ovårdat eller nåt ;) testa kan man ju alltid göra, går ju alltid att klippa sig. själv tycker jag det är sött med LITE längd på killar, speciellt om det lockar sig. men min killes hår blev bara som svinto i nacken så var ingen höjdare..

• mariahammarberg

Min  åsikt  - tycker det är fult men långt hår på pojkar. Samt vansinnigt opraktiskt.
    Fakta - vet inte hur många gånger jag pratat med barns föräldrar och trott att det var en flicka och barnet - dvs pojken blir jätteledsen för att bli tagen som en tjej. När man alltås rent allmänt pratar med ngn som man inte känner väl, ex när mans tår i kö till kassan, provrummet etc.
    (finns faktiskt pojkar från ca 2 års ålder som blir ledsna så att de gråter för att man tror att de är en flicka )

Johanna 2007-02-25 Pyret BF 2009-02-08
  • Vintersjäl

Oj, det var många utropstecken från din sida TS...
    Ni får väl komma överens om ett mellanting, lite halvlångt hår kanske? Personligen tycker jag det är jättesött med lite lagom långt hår på småkillar

• zazla

Kompromissa då. Jag tycker att snagg på pojkar är fult och jag tycker att långt hår på pojkar är fult. Men det finns ju mellanting som är toksöta!

• Läntandelavendel

Lite övderdriver reaktion kanske? Att basunera ut det som ett extremt problem härinne? Prata med din man vet ja. Man får ju hoppas att ni kan komma överens om viktigare saker än så!

• Anonym (förbannad)

jag gillar ju inte heller jätte snaggat hår.

Men jag fick se ett kort på min sambo när han var liten o hade sånt där 70 tals hår. rakt!! Inte tillstymmelse till lockar ALLS!!

det var gräsligt och det är just en sån frisyr han vill att lill killen ska ha!!

ja, det lär ju bli något mellan ting. Vi får väl hoppas han får mitt hår, för det var som svinto och gick inte att kamma ut när jag var liten ;)

• Anonym (förbannad)
    Läntandelavendel skrev 2008-10-25 11:18:09 följande:
    Lite övderdriver reaktion kanske? Att basunera ut det som ett extremt problem härinne? Prata med din man vet ja. Man får ju hoppas att ni kan komma överens om viktigare saker än så!
    det är inte alls ett extremt problem här inne! Jag ville mest skriva av mig min ilska!!!
  • Rulltrappa

sånt där löser sig ju alltid. klipper man kort växer det ut fort som bara den igen och så kan han ha långt hår ett par månader innan ni klipper honom igen och så kan ni ju hålla på så.

• fem i familjen

Ts:Jag älskar just den frisyren!

Nu till ditt problem:skulle han passa i det? alla passar inte i den frisyren.
    Ni får väl kompromissa,låt sonens hår växa ut och ha det så ett tag och klipp det sedan (då har båda fått som ni vill).

Mitt mellanbarn har den frisyren och han passar jättebra i den, söt som socker
    Gå in och kika i mitt bildgalleri.
    Sen är ju smaken som baken,fördelen när barnen är små är att föräldrarna kan styra utseendet:hår,kläder osv.

Jag tycker det är fint med långt hår (både på tjejer/killar/barn/vuxna) om de passar i det.

OT:
    Min man är väldigt långhårig, sexigt på en man om han passar i det, har alltid gillat långhåriga karlar
    I tonåren hängde bilder på Axel Rose,Kurt Cobain osv på väggarna i mitt rum.

Är du rädd för att sonen (i längre hår) ska misstas som flicka så får du väl klä honom stereotypt grabbigt.

Själv klär jag min son i lite retrostuk (älskar den klädstilen) som jag tycker passar extra bra till hans utseende och frisyr.
    Samma frisyr/klädstil skulle jag haft om han hade varit flicka oxå.

Skulle han börja gråta över att bli tagen som flicka skulle jag ta ett allvarligt snack med honom. Finns ingen anledning att ta illa upp att liknas vid en flicka (flickor är verkligen inte sämre!)

Lycka till nu över frisyren (snart bestämmer han själv)

• fam kaos

Man kan undra hur den pojke som endast är två år och blir ledsen för att bli tagen som tjej blivit uppfostrad. Vad hans föräldrar sagt och proppat i honom.
    Vi har en treåring som är väldigt killig men hade nån tagit honom för tjej hade han inte reflekterat över det.
    Han sa senast idag att han ville ha en rosa madrass, men en vit med glitter dög också.

mariahammarberg skrev 2008-10-25 10:38:53 följande:
    Min  åsikt  - tycker det är fult men långt hår på pojkar. Samt vansinnigt opraktiskt.Fakta - vet inte hur många gånger jag pratat med barns föräldrar och trott att det var en flicka och barnet - dvs pojken blir jätteledsen för att bli tagen som en tjej. När man alltås rent allmänt pratar med ngn som man inte känner väl, ex när mans tår i kö till kassan, provrummet etc. (finns faktiskt pojkar från ca 2 års ålder som blir ledsna så att de gråter för att man tror att de är en flicka )
  • Starkast

Har bara läst TS:

Frisyrer är ju något som inte är definitivt. En period längre hår - en period kortare hår.
    Ni kan få som ni båda vill, fast inte samtidigt

Säger som karlsson: "det är en värdslig sak"

• Chrille 84

Hört talas om utrycket göra en höna av en fjäder någon gång?
    Vad spelar det egentligen för roll vilken frisyr din son har.
    Små barn får se ut (nästan) hur som hellst dom behöver inte följa det senaste modet osv.
    Missförstå mig rätt nu...
    Men du kommer väl inte sluta älska din son bara för att han får långt hår? Eller slänga ut din man/sambo bara för att han utryckte sig så?

Kanske dax att skärpa sig lite och bete sig som en förälder?

• Anonym

Jag tycker att killar som har långt hår (fortfarande) har missat något, och småkillar som har det har ingen egen vilja...min åsikt... och då är jag ändå gammal rocker

Svar på tråden Min sambo vill spara ut håret på våran son!!!!!!!!!