• WilmersMamma

Röd och stor bula i pannan?

Den ser så otäck ut.. Min son föll ner från våran säng :(
    Han blev jätteledsen men verkar inte yr eller trött nu..
    Ska jag göra något? Kan det vara farligt?

• Svar på tråden Röd och stor bula i pannan?
  • caspersmamma 08

Jag har hört att om man får en bula när man slår sig så är det ingen fara, det är värre om det inte skulle vara någon bula och att allmäntillståndet går ner

• WilmersMamma

solstrålen 76 skrev 2008-10-25 11:55:56 följande:

Jag har hört att om man får en bula när man slår sig så är det ingen fara, det är värre om det inte skulle vara någon bula och att allmäntillståndet går ner
    Okej!
    Jag tänkte också på om man ska kyla ner den??? Men de ska man kanske inte göra då den är i huvudet? Eller?
  • Ilene

Ska man kyla ner en bula så ska det göras direkt...
    Men det verkar ju inte som sonen din blivit påverkad av fallet så jag tror inte att det är någon fara...
    Bäst att du vänjer dig, sonen min har trillat ner från sängen 3 gånger och från soffan 2 gånger....
    Lika otäckt varje gång...

• WilmersMamma
    Ilene skrev 2008-10-25 12:19:51 följande:
    Ska man kyla ner en bula så ska det göras direkt...Men det verkar ju inte som sonen din blivit påverkad av fallet så jag tror inte att det är någon fara...Bäst att du vänjer dig, sonen min har trillat ner från sängen 3 gånger och från soffan 2 gånger....Lika otäckt varje gång...
    Jo de e klart, det är väldigt otäkt.. Är bara lite nojjig av mig.. Särskilt då bulan ser så hemsk ut.. Men han e ju glad å som vanligt så jag börjar smälta det hela
  • Ilene

Det är tyvärr bara att vänja sig men visst blir man lite nojjig...jag ringde in till sjukvårdsupplysningen när sonen trillade ner från soffan och slog huvet i vårt marmorbord, kände mig som världens uslaste mamma...jag hann ju inte fånga honom....
    Enligt sjuksköterskan jag ringde till var allt lungt, sonen skrek ju nått enormt, enligt henne hade det varit värre om han blivit aldelles apatisk...

• Tjohalia

Nä det är nog ingen fara Vi brukar skämta om att sonen (1,5 år) håller på att skaffa horn eftersom han för jämnan har bulor i pannan... Det brukar vara rött i början och sedan bli ett blåmärke.

Svar på tråden Röd och stor bula i pannan?