• Barnakär

Vill ha men inte än? Några fler?

Några fler där ute i 18-årsåldern som inte vill någonting annat än att skaffa barn men som ändå väljer att studera klart och hitta ett jobb först?

Jag måste bara får skriva av mig, jag längtar så otroligt mycket! Ååååh!

• Svar på tråden Vill ha men inte än? Några fler?
  • NHolmgren

hej hej är själv 18 och har en liten dotter på 4 mån. klart man vill ha mer men ja ska med plugga och jobba först innan nästa kommer=)hur gammal är din?

• Barnakär

"Några fler där ute i 18-årsåldern som inte vill någonting annat än att skaffa barn men som ändå väljer att studera klart och hitta ett jobb först?"

Om du läser en gång så ser du att jag längtar till förbannelse men som ändå väljer att vänta tills jag är klar med studierna och så. Hehe

• Lovepopcorn

är också en av dom som längtar oehört mycket efter en liten.. tyvärr är de ekonomin som sätter stopp för de men annars hade de bara varit att sätta igång o försöka...:)

när anser ni att man är redo??

• Emlan88

Tycker du gör rätt som väntar. Ville också ha barn när jag va 18, men bestämde mig för att bli klar med skolan. Så en månad efter studenten blev jag gravid och har nu en liten son på 7 månader

• Barnakär

Jag anser att man är redo när man har en fast partner som man ändå delat några år med, man har lägenhet, båda har fast jobb och en bra inkomst.

Emla88: Precis så vill jag ha det! Har du samma partner nu som då?

• Lovepopcorn

jo de håller jag fullt med om, men man ska väl vara säker på att man inte skiljs så står man där ensamstående istället o så med så båda vet vad man ger sig in på liksom..
    de e så frustrerande att man inte kan hoppa fram några månader så man kanske har löst dom tillfälliga problemen man har nu som jag har nu tex att jag inte har något jobb o körkort.....

det som inte dödar dig stärker dig...
  • Barnakär

Nej och jobb är ritkigt viktigt. Körkort är väll viktigt också eftersom man säkert har svårt att få tid och lust att studera till det sen. Hur ser din "situation" ut lovepopcorn?

• Morbid angel

Jag har varit precis där du är nu
    Anser det är väldigt moget och ansvarsfullt av dig att vänta tills alla förutsättningar finns som trots allt är viktiga att ha

Sonen är nu snart 3

Att slåss för fred är som att knulla för att bli oskuld.
  • Barnakär

Morbid Angel: Ah, du väntade? Jag har partener sen 2½ år tillbaka, bor själv med honom och han har en ritkgit bra inkomst så det skulle fungera men vill ha studierna klara så jag inte behöver tänka på det..

• Lovepopcorn

jadu min situation..
    jag har gått ut gymnasiet med ganska bra betyg o så så jag tror jag kan komma någonstans med dom men som de är nu vet jag inte vad jag vill bli eller göra :S men de e såå svårt att hitta jobb just nu....

har en kille sen 3 år tillbaka o bott ihop i ca 2 år o allt fungerar bra på den fronten han har jobb o så..
    körkortet är väl kanske inte det värsta just nu men de är väl ett stort + men de funns ju bussar:)

hur ser de ut för dig?

Svar på tråden Vill ha men inte än? Några fler?