• Skogsflickan

Omdubbning av vinterdäck?

Hej. jag undrar om det finns ngn som vet ngt om omdubbning av vinterdäck? Vad brukar det kosta och vart? Gör Micro och Mekonomen sånt? Såg att de sålde däck på Okq8 men dubbar dom om också?

Bor i sthlm..

• Svar på tråden Omdubbning av vinterdäck?
  • Deliverance

Har aldrig hört talas om det tror jag.
    Är det verkligen värt det? Är det inte lättare att köpa nya däck istället?

• wein

Jag hade ett däck jag behövde dubb i då ägaren innan hade dragit ur alla dubb...grrr ringde oxå runt men killarna sa mer eller mindre köp nytt däck...Dom kan dubba om men dom sa att det tar tid ( kanske ren lathet) och det skulle kosta runt 500 på det billigaste stället jag hitta på...Bor i å för sig inte i sthlm...

• Skogsflickan

Ah, ja jag tänkte väl att jag hörde ngnstans att man kunde dubba om...Men eftersom jag brukar vara lite petig med däck, speciellt vinterdäcken så tog jag och köpte nya dubbdäck till ett ganska bra pris=) Svågern är nämligen däckskille=)

Tack i allafall!

• wein

Jag köpte ett beg i fint skick av skroten..Ibland fyndar man..=) Just nu sitter jag och kollar på sommar däck..Lika bra atrt vara ute i god tid...*s*

Skogsflickan skrev 2008-11-03 13:29:29 följande:
    Ah, ja jag tänkte väl att jag hörde ngnstans att man kunde dubba om...Men eftersom jag brukar vara lite petig med däck, speciellt vinterdäcken så tog jag och köpte nya dubbdäck till ett ganska bra pris=) Svågern är nämligen däckskille=)Tack i allafall!
Svar på tråden Omdubbning av vinterdäck?