• arn

Vilka länder har ni varit i och hur ofta åker ni utomlands? OBS! SOLSEMESTER!!!

Jag har varit på följande ställen.

Israel 2 gånger
    Gran Canaria 2 gånger
    Teneriffa 1 gång
    Lanzarote 1 gång
    Cypern 4 gånger
    Turkiet 1 gång
    Rhodos 1 gång
    Kreta 1 gång
    Thailand 1 gång
    Italien 3 gånger
    Frankrike 1 gång
    Egypten 2 gånger

Vi åker två gånger per år. En gång på sommaren och en gång på vintern. Ibland nån mer gång. Vi lägger i stort ALLA våra pengar på resor....

• Svar på tråden Vilka länder har ni varit i och hur ofta åker ni utomlands? OBS! SOLSEMESTER!!!
  • stjernfall

Jag är inte så mycket för solsemesterar men ändå.

-Grekland, Rhodos, massa gånger är född o uppvuxen där. Sen jag flyttade till Sverige så har jag försökt åka dit två ggr/år.
    -Grekland, massa öar. En 7-8 stycken, bl.a. Kreta, Kos, Korfu, Santorini o en massa mindre.
    -Mallorca.

Och sen har jag varit i Malaysia och Indien, där är det ju varmt o så men jag var inte där för solen så att säga.

Ja dessa ställen är dom ända jag varit på som man skulle kunna likna vid "solsemester" men egentligen är det väl bara Mallorca som var en ren sol&bad resa.

• stjernfall

Oj glömde har varit i Turkiet också, fast det var inte heller nån solsemester direkt.

• Marie IE B

Lloret de Mar, Spanien 1988 (skolresa med gymnasiet)
    Kreta 1996
    Kreta 1997
    Thailand 2002
    Korfu 2002
    Thassos 2003
    Thailand 2005
    Thailand 2008

• Meli

Tillsammans med min man har vi varit i

SydFrankriker 01, 04, 07,
    Egypten 00, 07
    Turkiet 05

Vi åker en gång om året i snitt, utom när jag är höggravid eller vi har barn under  år. DÅ vill vi inte flyga, men vi bilade till Frankrike när vår 2a var ca 8 månader. Sen var vi hemma 03 också, för då köpte vi vårt hus som vu helrenoverade.

Resor som står på tur är Side sommaren 09 och Kat Verde februari 2010

Älskar också att resa och hade gärna lagt mer pengar för att komma i väg 2 gånger om året, men det vill inte min älskling SÅ länge det är en gång per år så är jag ändå nöjd

Sen har jag varit på Kanarieöarna massor av gånger som liten, sydfrankrike ännu fler och Italien en gång.

GIllar egentligen äventyr, men resorna som varit 04 och senare, med barn, har handlat om sol, bad och avkoppling mest.

• NickiA

Vi åker utomlands (till solen) några gånger varje år.

Jag har varit i ca 35 länder, däribland Thailand ett flertal gånger, Singapore, Malaysia, Nya Zeeland, Cook Ilands, USA, Turkiet, Grekland, Spanien, Kroatien, Tunisien......osv.

• arn

WOW vad spännande!

Jag har varit på Mallis oxå, en gång
    Jag skulle nån gång vilja Ö-luffa i Grekland, tycker det verkar så mysigt. Stjernfall, har du gjort det? Men då vill man ju vara borta minst tre veckor och det är svårt att få hundvakt så lång tid på sommare, mycket lättare på vintern...

Meli, som tur är vill min man oxå lägga pengarna på resor
    han jobbar mycket (har eget) och då är utomlands avkoppling för honom. Visserligen ringer det ibland men han kan inte åka nånstans, bara lita på personalen
    Jag bokar och han hänger på.. Jag tyckte ett tag att det var ganska tråkigt att han inte var lika engagerad i själva bestämmandet och planerandet, men det tycker jag inte längre. jag har ju fria (så gott som..) händer och han är alltid nöjd! Har världens bästa man faktiskt.. Nu hamnade jag visst lie utanför trådinnehållet

• Jambosana

Vi åker 1-2 ggr per år på solsemeter, helst vintertid. På sommaren är vi på landsället.

Har varit i:

USA 6
    Mexico 1
    Canada 2
    St Lucia 1
    Curacao 1
    Bahamas 1
    Tunisien 1
    Egypten 4
    Marocko 2
    Italien 3
    Frankrike 5
    Gran Canaria 4
    Teneriffa 2
    Kroatien 1
    Spanien (fastlandet) 2
    Grekland 3
    Tanzania & Zanzibar 2
    Kenya 1
    Malta 1

Sen har jag varit i kallare länder som England, Tyskland, Danmark, Finland, Belgien och Holland, men jag antog att det var solen som skulle vara huvudpunkten här...

• arn

NickiA, vad kul att fler åker flera gånger om året. Ibland är det nästan jobbigt att säga till ytliga vänner att man ska åka "igen". De närmaste bara önskar en skön semester så klart!
    Vad många länder du varit i! Jag är lite feg att prova nya. Kanke blir bättre när bara lillgrabben ska med... Då är han ju stor!

• arn

Jambosana, du har verkligen varit i många olika du med! vad häftigt! Jag tycker ni är modiga som provar nytt. Jag är nog som sagt lite feg..
    Och JA det var solsemester. Men det gör inget!

• Laura05

Underbart att resa! Bästa som finns, ju!

Svar på tråden Vilka länder har ni varit i och hur ofta åker ni utomlands? OBS! SOLSEMESTER!!!