• Eppe

Tommee Tippee flaska och välling, vilken napp?

Köpte en ny napp till Tommee Tippee flaskan när vi skulle börja med välling. På barnaffären rekommenderade de nappen med det största hålet, men jag börjar undra om hålet är för stort för vanlig havrevälling. Någon som har använt sin Tommee Tippee till välling som kan ge något tips?

• Svar på tråden Tommee Tippee flaska och välling, vilken napp?
  • blivande mamma 24

för välling har ja nr 3 på nappen o ersättning så har ja den som följer me själva flaskan

Liam 080211
  • Eppe

Ok, tack! Ja har den som kommer efter nr 3, den har inget nummer utan bara en symbol på, kanske är den för stor för vanlig välling, känns som om det kommer väldigt mycket.

Någon annan?

• maus

Jag använder storlek 2 till Babysemp 2 och Sempers havrevälling. Funkar bra. Tror att den som kommer efter storlek 3 är ett X (eller har jag fel?) och den är väl lämplig för grövre välling typ 1 års fullkornsvälling.

• Eppe

Ja precis, det är X:et jag har, är nog för stor storlek då. Suck! Man tror att de vet vad de talar om på babyaffären. Har dock provat med nr 2 och den kändes för liten för välling, det bara stockade sig.

• Eppe

Efter att till sist ha provat alla storlekarna kan jag meddela att nr 3 funkar bäst till havrevällingen för oss. X:et är för stort.

Kanske kan jag hjälpa någon annan så att de slipper spendera hela föräldrapenningen på flasknappar av olika storlek.

• vånka

Ingen som är rädd för att flarran ska läcka det farliga ämnet?? Min dotter älskar tommee tippee men jag vill byta ut till en giftfri flarra... någon som har gjort det? och till vad i så fall?

Svar på tråden Tommee Tippee flaska och välling, vilken napp?