• LoveSharPei

Har du tips på vad man kan klä ut sig som på Halloween?

Ska på Halloweenfest nästa Lördag, den 1 November. På min födelsedag! Och jag vet inte vad jag ska klä ut mig till. Tänkte först pirat men hittade ingen fin kostym, sen skulle jag sy en själv men det gick åt helvete.

Nu står jag här och det är en vecka kvar och jag hinner inte beställa någon dräkt så hur gör jag nu? Någon som har tips på vad jag kan vara som jag "lätt" kan fixa ihop på den här tiden som inte är allt för avancerat?

Har funderat på häxa. Men jag vet inte, det är ju sååå tråkigt! Sen funderade jag på Corpse bride, men vill inte ha så mycket smink på mig. Sen funderade jag på Minne mouse men får inte tag på en sån klänning och sånna öron.

HJÄÄÄÄÄLP!!! Jag blir galen! Alla tips välkomnas! Kom igen nu!

• Svar på tråden Har du tips på vad man kan klä ut sig som på Halloween?
  • Ilonasmamma

pippi långstrump..annan av lindgrens figurer...lite mesigt kke.

min pappa ska på maskerad nästa vecka och han ska vara Pettson och ha en liten findus med sig. Mamma ska nog vara taxichaffis.

Jag har varit:
    Pippi, mitt eget röda hår med ståltråd? och sen förkläde och omatchande strumpor och stora skor.

Korvgubbe, hade vit hatt byxor och tshirt och röda hängslen och sen låda på mage med fejkkorv i och sen ketchup/senap.

Mexican, en poncho och mexicanhatt

Katt/mus öron och smink

FBI

• ExAnimo

Olyckan... han som är med i Trazan och Banarne.

Det räcker med att ta ett cyckeldäck ( utan nav och ekrar förståss. ) 
    slänga upp några elastiska lindor som turban och slänga in några plåster strategiskt placerade på kroppen och måla lite blått runt ögat osv.

Voilá se där så är du olyckan,,* nynnar vidare på visan * Jag är olyckan,  ordet olyckan, om du inte passar dig så händer det en grej.

Eller........

ta en tvär randig tröja till överkroppen..
    klipp sönder en svart tshirt till en triangel och knyt över huvudet
    ta ett par svarta gamla byxor och klipp upp neder kanten i slitsar.
    måla en sjörövar lapp med svart kajal över ena ögat.

Eller.......

ta ett par lakan och svep om dig.
    några kvistar som du binder ihop och slänger upp på huvudet.
    massor med guldarmband som slingrar sig upp på armar och runt halsen
    Färga håret svart med ut tvättbar hårfärg.

Voilá så är du en gudinna.

Jag har nog fler på lager om jag får fnula en liten stund.

• ExAnimo

Köp en sådan där vit pappersoverall som finns på bensinstationerna.
    ta en hockeyhjälm och klä den med aluminiumfolie.
    tejpa fast en kartong på en ryggsäck och klä den med aluminiumfolie.
    Sätt fast ett par upp och nervända 1,5l pet flaskor som är klädda med aluminiumfolie på sidorna av kartongen.

då ser du ut som en astronaut.

• ExAnimo

Behöver du fler tips???

Sitter och försöker komma på fler ideër som inte kostar för mycket eller tar för lång tid att göra... 

• LoveSharPei
    TårtBiten skrev 2008-10-25 23:55:12 följande:
    Behöver du fler tips???Sitter och försöker komma på fler ideër som inte kostar för mycket eller tar för lång tid att göra... 
    Haha! vad smart du är!

kom gärna med fler!
  • ExAnimo
    LoveSharPei skrev 2008-10-26 01:02:02 följande:
    Haha! vad smart du är! kom gärna med fler!
    Ler med hela ansiktet.

Tja om du har svarta eller vita lakan så kan du vira dom över huvudet så att bara ögonen syns och runt kroppen och nästa fast ett guldfärgat gardin omtag eller ett guldfärgat halsband på huvudet och så blir du en arabisk beduin eller vad det nu heter.

kliar mig i huvudet..  vad mer kan vi ha på gång????

Har du gott om elastiska lindor kan du ju klä dig i helvita åtsmitande kläder och sedan linda de elastiska lindor runt kroppen och låta lite av lindorna hänga löst, så blir du en läskig mumie.  Man skulle kunna också använda toarullar som är lite fuktiga och låta de få torka på kroppen. men det är betydligt skörare och risken är nog stor att folk tror att du är toalettmumiens fruga istället..  

Har du tillgång till badringar så kan du blåsa upp dem och trä över kroppen och sedan klä dig i helvita kläder så blir du Michelin gubbens fru med en lagom snygg vit kjol över.
  • 3xE

Ta på dig tomtekläder och måla dig grön i ansiktet så är du grinchen.

• ExAnimo

Tja sedan har vi ju det traditionella spöket.

Ta två vita lakan och sy ihop båda långsidorna, lämna ett litet hål på vardera långsida så att armarna kan träs igenom och ena kortändan så att du får som ett påslakan.  klipp hål för ögonen och sedan ritar du en svart ring runt hålen.

Sedan tar du på dig helvit tröja och vita bomullshandskar som brukar finnas på apoteken att köpa för relativt billig penning.

Annars kan man klä sig helt svart och klistra/ sy på vitt tyg som är urklippt som benrangel/skelett på de svart kläderna.  har man möjlighet så kan man ta ett neonfärgat tyg som benrangel/skelett.

• Fiddle

det som måste va nästan lättast att klä ut sig till måste ju vara troll! och man an ju faktiskt vara ganska söt som troll också =)

• ExAnimo

Får du tag i en jättestor kartong kan du klippa hål för huvud armar och ben. sedan klär du kartongen med presentpapper och fina band.

Ta daaaaaa så är du ett jättefint presentpaket. 

• 3xE

1 vit skorta och ett stetoskåp och vips du e doktor. Ja kanske lite pennor och annat.

• ExAnimo
    Fiddle skrev 2008-10-26 14:48:46 följande:
    det som måste va nästan lättast att klä ut sig till måste ju vara troll! och man an ju faktiskt vara ganska söt som troll också =)
    Var inne på det.. man kan ta en mopp eller ett garnnystan och sätta under en mössa på huvudet.. sedan måla kinder och näsa rött och måla stora ögonbryn och prickar på kinderna.. och kanske måla några tänder svarta.

En jutevävs postsäck som klänning med garnnystan flätad som svans och några lappar på säcken haftsigt fastsytt och stora sockor på fötterna.
  • ExAnimo

Skrattar gott .. riskerar nog att få spamvarning i denna tråd med alla mina förslag.

Kul att det är fler som ramlat in i tråden och kommer med roliga förslag.

härligt.. ska lägga denna tråd i mina favoriter så jag har den när jag eller mina barn ska iväg på maskerad eller halloween fest.. vilket är stor risk då jag har två söner som är födda den 1 nov fast olika år. 

• Miim

gatflicka från 1800-talet har jag varit ett par gånger..
    Glansig vid kjol+korsett+lite löshår uppsatt i snurrig knut i nacken. som pricken över i:et - ett svart siden band med stor ros tight kring halsen.

Svar på tråden Har du tips på vad man kan klä ut sig som på Halloween?