iconic skrev 2008-10-26 08:43:36 följande:
Jag skulle köpa riktiga skor. Då kan han ju vara ute och promenera och hålla er i handen. Så gjorde vi innan sonen började gå själv. Med mjuka tofflor kan han ju inte promenera runt utomhus. Riktiga skor håller ju fötterna varma också om han sitter i vagnen. Mitt tips på bra skor för små barn är kavat. Det bästa är om skorna är lite högre och ger stöd för vristen när de börjar gå. Kavat har överlägset stöd tycker jag. Men jag antar att ni köper ett par vinterkängor nu och då är de ju ofta lite högre oavsett märke. Vi köpte precis ett par kavat defender, de är vi jättenöjda med. Bra stöd för foten och jättelätta att sätta på med bara ett kardborrespänne, en viktig detalj när viljan att klä på sig inte riktigt finns
Tack för ditt svar :) Det är väl lite så som jag har tänkt. Vi vill ju gärna att han ska få börja gå lite ute med oss så att han kan få öva sig på att gå med skor också. Inomhus går han alltid barfota (ja, han går ju inte själv än som sagt, men med stöd).
Kavats vinterkängor har jag tittat på på nätet. Men vi åker nog ner till skoaffären här så vi får lite hjälp. Frågan är bara hur fort hans fötter kommer växa nu, så han inte växer ur dem i raketfart (Kavat skorna är ju ändå rätt dyra)