• Anonym (Orolig!!)

Ni som haft MA (Missed abortion) - vilka "symtom" hade ni? Hur upptäcktes detta?

Är så orolig för att få MA. Undrar hur ni som haft detta känt er innan detta uppdagats, och om ni har blött nånting m.m

Vill gärna veta.

Orolig gravid vecka 8

• Svar på tråden Ni som haft MA (Missed abortion) - vilka "symtom" hade ni? Hur upptäcktes detta?
  • polkagris

jag hade rosa flytningar, redan vecka 5, 7+2 kom blödningar, nu vecka 12+3 har jag tiillslut fått göra skrapning. var på mitt första vul redan 7+4. men har fått vänta på skrapning. fostret växte, men inte enligt ritningarna, för att sedan krympa, då fick jag göra skrapningen. varför är du orolig, blöder du?

• Maggis

Fick en brun flytning som utvecklades till blödning i v 13. Eftersom jag jobbade då (jobbar som syrra) så ringde jag gyn.jouren och fick komma upp på VUL direkt. Där det då konstaterades att fostret slutat växa i v 7.

Annars inget; hade ömma bröst, var lite illamående... Inte så mycket som tidigare men symtomen mattades ju också precis när det är vanligt att de gör det även i en normal graviditet.

Är du orolig av någon särskild anledning?

• Anonym (Orolig!!)

Tack för era svar. Nej, jag blöder inte, har inte ens fått en ljusrosa flytning sen det positiva g-testet. Har haft svårigheter att bli gravid, så därför är jag väl extra orolig gissar jag.. Ska försöka att tänka positivt.

• Maggis

Ok, då förstår jag.

För mig blev det en chock då jag (naiv, möjligen) inte ens tänkt tanken att jag kunde få missfall. När jag sedan blev gravid igen så oroade jag mig hela tiden, vilket var extremt jobbigt i längden. Fick sedan göra ett vul som visade att hjärtat pickade och efter det slappnade jag av en smula. Och allt gick ju bra då.

Önskar dig all lycka!

• angelcry

Har haft två ma med sex månaders mellan rum. Första blödde jag jätte mycket och hade jätte ont. Andra fick jag bara ont men blödde inte något alls.
    Hoppas allt går bra för dej och att oron släpper.
    Om du är jätte orolig så tycker jag du ska boka tid till ett vul.
    Kram och lycka till

• Anonym

Jag hade inga som helst symptom på ma.
    Fick reda på det när jag var på VUL i v 12.
    Men nu försöker vi igen!!

• fanny20

enda symtomen på ma jag hade var när jag började blöda i v14, fast det hade varit så mycket annat innan så jag kanske inte tänkte så mycket på det heller.
    Ont i brösten var min enda gravsymtom och det hade jag till den dag jag börja blöda.

• fanny20

Försökt att inte oroa dig så mycket, jag brukar skriva att
    du väntar barn inte mf/ma njut av det.

Lycka till!

Svar på tråden Ni som haft MA (Missed abortion) - vilka "symtom" hade ni? Hur upptäcktes detta?