• Morbid Mistress

Potträningsbyxa eller trosor på "små" barn?

Ni som har haft yngre barns om blivit blöjfria, har ni gått till trosor direkt eller har ni haft potträningsbyxor först? Med stora barnet var det en stor grej att få gå och köpa riktiga trosor, men lilla är bara 17 månader och för henne är det inte samma sak för hon bryr sig inte så mycket om kläder etc. Hur har ni andra gjort?

Vänligen respektera att detta är inte en tråd om att potträna små barn, om det är möjligt att potträna små barn, om jag som förälder har bråttom etc.

Det som skrivs på Internet stannar på Internet
  • Svar på tråden Potträningsbyxa eller trosor på "små" barn?
  • Busbellan

Om barnet klarar av toabesök på ett bra sätt och det kanske bara händer nån olycka nån gång ibland så skulle jagabsolut valt att använda trosor.
    Däremot om olyckorna är många så är ju trainingpants att föredra, man slipper ju mycket tvätt då

Mamma till Nora, August och Ella
  • Knosan

Vi köpte potträningsblöjor till vår dotter. Problemet var att de var med prinsessor på så hon ville ha dem hela tiden....

• m00min

Vi hade trosor från början, dottern var 22 månader då hon blev torr. Hur små potträningsblöijor finns det då?

• Little Pooch 05

Trosor, da kanner ju barnet mest obehag vid olyckorna och ar kanske mer benagen att anvanda toaletten nasta gang?
    Men det beror ju lite pa. Traningsblojorna ar ju ett bra alternativ nar man ska bort sa man slipper byta klader sa ofta.

• ElinC

Vi har kört med kalsonger här... Men det har blivit mycket tvätt mellan varven. Vissa dagar funkar jättebra, och andra inte alls. Men det blir ju tydligare för dem att kisset kommer om det verkligen blir blött. Men jag har funderat på att köpa sånna där träningsblöjor för att ha på dagis. Där är de inte så bra på potträning. Men jag vet inte var jag ska börja leta. Någon som vet var de säljs?

• Morbid Mistress

Jag har hittat på minimundus och de är från 11 kg. Mindre har jag tyvärr inte hittat

Det som skrivs på Internet stannar på Internet
Svar på tråden Potträningsbyxa eller trosor på "små" barn?