• jagat

FOSTERVATTTEN - kan det sippra i omgångar eller sipprar det konstant?

Om bebisen är fixerad så har jag förstått att det inte brukar säga "splash".. Men om det sipprar lite, sipprar det då mer eller mindre hela tiden eller kan det komma med någon timmes mellanrum?

• Svar på tråden FOSTERVATTTEN - kan det sippra i omgångar eller sipprar det konstant?
  • miababia

när vattnet gick för mig så kom det först lite, sen efter ca 15 min lite till och sen när vi var på förlossningen ( ca 1½ tim senare) kom mer. sonen föddes 5½ tim efter första vattnet.

• Cassanna

Sipprade lite då och då på mig oxå...ring till förlossningen för dom vill gärna kolla så allt är bra med dig och bebisen om det är vattenavgång även så om det bara e pyspunka...

• alvaereva

mitt vatten sipprade i ett dygn. lite, lite bara. så att jag inte var helt säker på om det var vatten. det "gick" aldrig, utan det sög dom väl bort under mitt KS.

• Salvi

Vid första min första förlossning (väntar ivrigt på andra, då det är bf idag...) kom vattnet i omgångar. Pumpades liksom ut vid varje värk ibland kom det mer ibland mindre.

• jagat

Tack för era svar! Jag har inga värkar men tyckte att det igår kväll kom vatten i lite omgångar, men inte så mycket. Efter att jag kissat och torkat mig så rann det lite längs benet när jag reste mig. Ringde förlossningen som sade att jag skulle sova med en binda och se om den var blöt på morgonen, för om det gått så skulle det fortsätta att sippra, men det var den inte. Så nu sitter jag här .

• oOrosamarängerOo

På mig kom det i omgångar. Kom tex när jag reste mig upp eller ändrade läge i liggande ställning och höll på så i 3½ dygn sedan akutsnitt. Kunnde va så långt  som nån timmes uppehåll mellan "splasharna".

• hjärtan81

är det någon fara för barnet om det kommer jätte lite flera dagar utan att värkarna sätter igång?

• Jozzie

På mig hände precis samma sak för en vecka sedan va på toa torkade mig men sen rann de längs med benen inga mängder va inne på förlossningen o kollade men de va inte vattnet utan rikliga flytningar som man kan få i slutet av en graviditet.

• Ancy

Det kan absolut sippra i omgångar. Så var det för mig i nästan en veckas tid. Vi åkte in och ut på förlossningen för att kolla läget men skickades hem varje gång eftersom man vid undersökningen kände fosterhinnan (och då räknas det inte som vattenavgång). Till slut satte förlossningen igång med värkar...och visst var det fostervatten som hade sipprat hela tiden... Till slut trodde man på mig i a f!

• Ancy

Kan tillägga att jag kände igen den speciella lukten från förra gången, detta var mitt andra barn.
    Det sipprade lite och sen kunde det vara helt torrt hela dagen. Ofta kan det sippra mest på morgonen när man går upp efter att ha varit i liggande ställning hela natten.

Lycka till!

• Smurf86
    Svar på #10
    Hur luktar fostervatten då? (Blöt i trosan men vet inte va det är)?
  • oOrosamarängerOo
    hjärtan81 skrev 2008-10-26 15:55:56 följande:
    är det någon fara för barnet om det kommer jätte lite flera dagar utan att värkarna sätter igång?
    När vattnet gått så är det risk för infektion,och vid vattenavgång så väntar man som längst två dyngn och om inte värkar sätts igång, vilket det oftast gör så sätts man igång. På mig kom varken värkar och reagerade inget på igångsättning, så blev akutsnitt ytterligare ca 2dygn senare.
    Smurf86 skrev 2008-10-26 17:29:58 följande:
    Svar på #10Hur luktar fostervatten då? (Blöt i trosan men vet inte va det är)?
    Det luktar lite sperma, eller som bräckt vatten, en blandning av sött och salt.
  • ThePrincess

Är det farligt för barnet om det har sipprat ut vatten i flera veckor? Känner hur bebisen sparkar för fullt där inne och jag är i vecka 38.

Har haft binda på mig i flera veckor nu, för att det kommer ganska mycket och det luktar ganska starkt... Ibland rinner det längs med benen...

Ringde till förlosningen, men dem vill att jag ska vänta ett dygn och kolla hur blöt bindan är efter ett dygn... Men jag vill in och kolla nu! Tänk om det är vatten och inte flytningar!?

• hjärtan81

uh kanske jag har bara mycket flytningar... ska dock på en extra UL imorn eftersom va inne förra veckan med värkar, ska passa på och fråga då.

• Edwina

Mitt vatten sipprade i omgångar mer och mindre under några dagar innan jag förstod att det var vatten och ringde in. Det kom mest om jag hade legat länge och sen reste mig upp som på morgonen efter natten. Jag kom in på koll och vart igångsatt morgonen efter.

♥ Elvin 050506 ♥ BF 081116 ♥
Svar på tråden FOSTERVATTTEN - kan det sippra i omgångar eller sipprar det konstant?