• Oak

Vad passar en hörnsoffa i orange?

Har köpt en hörnsoffa i ljus orange och tänker inreda vardagsrummet utifrån den färgen. Jag undrar vilka färger som passar soffans färg? T.e.x kuddar, bord, matta gardiner etc.

• Svar på tråden Vad passar en hörnsoffa i orange?
  • shanghaibaby

Eww..Orange är min hatfärg! Sorry! Men rosa är snyggt till orange. Se till att det blir i rätt nyans bara. Annars är väl olivgrönt och brunt fint. Lycka till.

• La Lola

Mössgrönt kan nog funka.

O vitt o svart såklart.

//3 år tog det - jag ska bli mamma igen
  • La Lola
    La Lola skrev 2008-10-26 12:56:49 följande:
    Mössgrönt kan nog funka. O vitt o svart såklart.
    Mossgrönt menar jag.
  • Zimlis

Sandfärger kan ju passa och sen är ju svart en helt klockren brytare till just orange. Har du nån bild på soffan??

SlampSmillan - min slampflickvän
  • La Lola
    Zimlis skrev 2008-10-26 12:57:34 följande:
    Sandfärger kan ju passa och sen är ju svart en helt klockren brytare till just orange. Har du nån bild på soffan??
    Jag vill oxå se en bild.
  • Tinkerbelle

Om du inte är rädd för färg så är det ju snyggt med starka färger mot orange. Starkt rosa, limegrönt, turkos, svart, rött, mörklilla. Nyaserna är väl det viktigast mot just orange.
    Om du vill ha det lite dovare så är chokladbrunt, svart och beige snyggt mot soffan. Kanske ett svart soffbord, svarta lampskärmar osv. Brun pläd och en beige ryamatta. Bara en tanke. Dovt men ändå färgglatt blir det ju att hålla sig till svart/choklad/beige men att lätta upp det kuddar i starkare färger
    Tror att det kommer bli skitsnyggt hemma hos er med den soffan! Kul att "våga" Vi höll på att köpa en chockrosa (såååå snygg) ryamatta till vårt vardagsrum men bangade tyvärr Blir en beige istället och färgglada kuddar.

(¯`°?.¸ ღ♥ Vår Älskade Tyra och Lillebror i magen ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Oak

Tinkerbelle

Ja det är den enda gången jag vågat köpa något, tja kalla det ovanligt Men dina förslag är inte dumma.

Jag tänker ha vita/chockladbruna gardiner och soffbordet i beige. Ska ha stora och små kuddar i mönstrade chockladbrunt, vit och beige. Jag tänker inte byta tv-bänken/bordet eftersom de passar soffan tycker jag. Tillägger att väggarna är av tegel i beige de också.

Ska se om jag kan fixa en bild på soffan.

• annmin

Om du riktigt vill framhäva soffan så är komplementfärgen till orange blått....

Svar på tråden Vad passar en hörnsoffa i orange?