Vad passar en hörnsoffa i orange?
Har köpt en hörnsoffa i ljus orange och tänker inreda vardagsrummet utifrån den färgen. Jag undrar vilka färger som passar soffans färg? T.e.x kuddar, bord, matta gardiner etc.
Har köpt en hörnsoffa i ljus orange och tänker inreda vardagsrummet utifrån den färgen. Jag undrar vilka färger som passar soffans färg? T.e.x kuddar, bord, matta gardiner etc.
Eww..Orange är min hatfärg! Sorry! Men rosa är snyggt till orange. Se till att det blir i rätt nyans bara. Annars är väl olivgrönt och brunt fint. Lycka till.
Mössgrönt kan nog funka.
O vitt o svart såklart.
Sandfärger kan ju passa och sen är ju svart en helt klockren brytare till just orange. Har du nån bild på soffan??
Om du inte är rädd för färg så är det ju snyggt med starka färger mot orange. Starkt rosa, limegrönt, turkos, svart, rött, mörklilla. Nyaserna är väl det viktigast mot just orange.
Om du vill ha det lite dovare så är chokladbrunt, svart och beige snyggt mot soffan. Kanske ett svart soffbord, svarta lampskärmar osv. Brun pläd och en beige ryamatta. Bara en tanke. Dovt men ändå färgglatt blir det ju att hålla sig till svart/choklad/beige men att lätta upp det kuddar i starkare färger
Tror att det kommer bli skitsnyggt hemma hos er med den soffan! Kul att "våga" Vi höll på att köpa en chockrosa (såååå snygg) ryamatta till vårt vardagsrum men bangade tyvärr
Blir en beige istället och färgglada kuddar.
Brunt och vitt
Ingen som svarat grått? och vitt då..
Tinkerbelle
Ja det är den enda gången jag vågat köpa något, tja kalla det ovanligt Men dina förslag är inte dumma.
Jag tänker ha vita/chockladbruna gardiner och soffbordet i beige. Ska ha stora och små kuddar i mönstrade chockladbrunt, vit och beige. Jag tänker inte byta tv-bänken/bordet eftersom de passar soffan tycker jag. Tillägger att väggarna är av tegel i beige de också.
Ska se om jag kan fixa en bild på soffan.
Om du riktigt vill framhäva soffan så är komplementfärgen till orange blått....