• stiladej

Ryanair och London

Tänkte åka på Simply red konsert i London. Bor i Göteborg.

Är asrädd för att flyga men måste ju ta mig dit på ett eller annat sätt. Har ni erfarenhet av Ryanair? Är det kartongflygplan och fallskärmshoppslandningar, eller nån annan hake då de har billiga priser?

Är flygplatsen man landar på långt åt skogen ifrån själva London?

Vad är haken eller vågar man chansa på Ryanair?

• Svar på tråden Ryanair och London
  • Shadilly

Planen brukar vara dåligt städade och du måste betala extra för ditt bagage, och de avbokar resor lite som de tycker.

Ibland går det kanon att resa med dem ibland blir man fast utan ersättning.

Condemnant qui non intelligent
  • Audrey Will

"Haken" ar ju lite osmidiga flygtider, de brukar val lyfta antingen tidigt pa morgonen eller sent pa kvallen.
    Du landar pa Stansted vilket ligger en bit utanfor London, du far ta expresstag in till Liverpool Street Station vilket jag tror tar ca 45 min.
    Du far inget stolsnummer vid incheckningen utan man bara hugger en plats nar man kommit ombord, vilket sparar deras personal tid/kostnad.
    Jag tycker flygen ar helt OK - jag har flog med Ryanair flera ganger innan jag fick barn!

• msmurphy

Du kan ju aka bat fran Gbg om du ar radd.
    Annars ar det smidigt med just London Stanstead for du kan ta typ tunnelbanetag direkt in till stan, mkt battre an manga andra av deras destinationer som ligger mitt ute i skogen.
    Och jag har aldrig varit med om att ett flyg avbokas, och jag har flugit hur manga ganger som helst med dem.

• stiladej
    msmurphy skrev 2008-10-26 13:48:22 följande:
    Du kan ju aka bat fran Gbg om du ar radd. Annars ar det smidigt med just London Stanstead for du kan ta typ tunnelbanetag direkt in till stan, mkt battre an manga andra av deras destinationer som ligger mitt ute i skogen.Och jag har aldrig varit med om att ett flyg avbokas, och jag har flugit hur manga ganger som helst med dem.
    Hur går det till? Jag vet att det går ferrys, men inte var och sådär.. Ryanair känns ju liiite slirigt om man är flyingrädd alltså. Känns som om det mesta kretsar kring låga omkostnader och det är ju inget bra betyg..

Fan, få nog bli snordyra sterling eller nåt..
  • Laura05

Jag tycker inte Sterling är så dyrt. Det finns gott om billiga avgångar med Sterling och andra bolag, bara att sätta sig o leta!

• Cinnamon girl

Ryanair måste följa samma regler som andra flygbolag i Europa. Så den säkerheten är uppfylld.
    Dessutom har Ryanair den nyaste flygplansflottan av alla europeiska flygbolag.

Personligen tittar jag alltid på Ryanair i första hand och sedan på andra alternativ. Jag gillar deras koncept, billiga biljetter så att jag kan resa ut oftare på mina impulsresor.

• Pyff

Det är inget fel på Ryan Air tycker jag! Visst är planen något ostädade ibland men annars är de tinget fel på dem förutom att det inte går att fälla stolarna alls. De flyger från Säve (Göteborg City Airport) till London Stansted 3 ggr om dagen så det är kanon tycker jag! Att ta tåget från Stansted till London tar som sagt 45 minuter och är jättesmidigt även om det inte är de snyggaste bekvämaste tåg jag åkt
    Med de bra priserna Ryan Air har så är det abslout värt att kolla dem tycker jag, var själv i London i 4 dagar förra helgen och åkte tur och retur för 906 spänn inklusive alla extra avgifter - oslagbart!
    Har aldrig heller varit med om att de "avbokar biljetter" som nån skrev..........du får ju ett bekräftelsenummer när du bokat resan på nätet som gäller som biljett.

Pyff på er!
  • msmurphy
    stiladej skrev 2008-10-26 13:55:36 följande:
    Hur går det till? Jag vet att det går ferrys, men inte var och sådär.. Ryanair känns ju liiite slirigt om man är flyingrädd alltså. Känns som om det mesta kretsar kring låga omkostnader och det är ju inget bra betyg..Fan, få nog bli snordyra sterling eller nåt..
    Ingen aning, jag vet att min far har åkt färja några gånger eftersom han också är flygrädd. Googla lite vettja!
    Och som sagt måste alla flybolag följa vissa säkerhetsregler, det är ju inte direkt troligare att störta med ett RyanAirplan än vilket annat som helst.
    Men det beror väl lite på vilekt sätt man är rädd på. Det är ju trängre till exempel, det kanske man kan uppfatta som jobbigt om man är lite skrajsen redan?
  • Tullemi

Det går inga båtar från Göteborg till England längre. Närmast är Esbjerg i Danmark, men det är ju inte nära alls.
    Jag har flugit med Ryan Air flera gånger och det har funkat bra. Som någon annan skrev så tummar dom inte på säkerheten, för bestämmelserna är säkerligen internationella. däremot kan det kännas lite oorganiserat (incheckning osv) jämfört med SAS eller British Airways.

• Drakgrodan

Jag har också åkt många gånger med Ryan Air, jag har inget negativt att säga, de håller flygtiderna, säkerheten är precis som hos alla andra flygbolag. Om du bara reser med handbagage så kostar det inget extra för bagaget. Jag tycker Ryan Air är superbra, hellre något sämre sittkomfort och enkel service än att lägga dyra pengar på andra bolag, de pengar jag kan spara på billiga flygbiljetter kan jag ju lägga på trevligheter på resmålet istället!!

• Zazziz
    stiladej skrev 2008-10-26 21:49:33 följande:
    Det lutar åt Ryanair, men det är i april först. Bäst att vänta lite för bästa pris va?
    Ja, vänta lite. De kommer ju alltid kampanjer så man kan få jättebilliga biljetter. Oftast gäller de dock ej på fredags och söndagsflyg.

Jag har flygit med RyanAir många gånger och det har funkat bra alla gånger. Nästa månad åker jag och mina två barn till London för det totala priset av hela 90:-
  • sherlock

Om man är redo att kompromissa för att få en billig biljett och orkar stå och trängas i en kö och sitta inklämd mellan folk på planet så är Ryanair ok. Får man en biljett för ett par hundra är det värt det.

Själv har jag fått nog av deras usla service och krångliga flygtider att jag numera betalar lite mer och flyger British Airways när jag ska "hem" till sverige. Man blir bra behandlad, får en plats på biljetten och vin eller öl till maten Heathrow Terminal 5 är sprillans ny men märkes shopping och fina restauranger medans man väntar på planet. Jämnför med hysteriskt kaos och låååånga check in köer på Stanstead

• Wiiilma

Nu förtiden finns det internet-check-in så man slipper i köer, men bara om du reser med handbagage. Sen kan man köpa prioriterad biljett dvs man släpps på planet bland de första.

Tyvärr så hjälpte det inte att ha gjort en internet-check-in när man var i Rom, där gällde den inte upptäckte vi men i London borde det funka.

• Pyff
    stiladej skrev 2008-10-26 21:49:33 följande:
    Det lutar åt Ryanair, men det är i april först. Bäst att vänta lite för bästa pris va?
    Nja.............det är frågan om. Visst kan det komma kampanjer, men det är ju inte säkert att det gör. Överlag så brukar det vara bäst pris att boka långt innan med RyanAir. Det är ju oxå lite lurigt eftersom de inte visar någonstans hur många biljetter som finns kvar, så om man vill vara säker på att komma iväg när man vill så är det bra att boka i tid!
    Pyff på er!
Svar på tråden Ryanair och London