• Polargirl

Försöksperson för medicinska studier

Har någon provat att vara försöksperson? AstraZeneca har ju ett testcenter och söker försökspersoner... Kan det vara värt pengarna att ställa upp?

http://www.healthyvolunteers.com/

OMRÖSTNINGEN:
    Kan du tänka dig att bli försöksperson för medicinska studier?

I tried sniffing Coke once but the ice cubes got stuck in my nose.
  • Svar på tråden Försöksperson för medicinska studier
  • Bromma105

Har varit med i en undersökning då de testade ett nytt viktminskningspreparat. Fick vara med i 13 månader och träffade regelbundet dietist, sköterskor och läkare. Det var väldigt intressant. Jag lyckades även gå ner närmare 20 kg.

• Polargirl
    Bromma105 skrev 2008-10-26 13:58:12 följande:
    Har varit med i en undersökning då de testade ett nytt viktminskningspreparat. Fick vara med i 13 månader och träffade regelbundet dietist, sköterskor och läkare. Det var väldigt intressant. Jag lyckades även gå ner närmare 20 kg.
    Var det hos AstraZeneca?
    I tried sniffing Coke once but the ice cubes got stuck in my nose.
  • Meline

Jag har varit med i några studier.

Jag skulle kunna tänka mig det, men det beror på studien, hur ämnet ges och vad för slags medicin det är frågan om.

• VulgusProfanum

Skulle nog kunna tänka mig det men jag är inte intressant då jag tyvärr inte är helt frisk och dessutom äter mediciner.

VulgusProfanum- Your personal entertainer
  • conina

Jag skulle definitivt kunna tänka mig det, lite beroende på situation dock.

• ester

Har jobbat som forskningssköterska för AstraZeneca och skulle helt klart ställa upp själv som försöksperson. Tyvärr, så tillåts det inga medicinska studier på fertila kvinnor. Inte i Sverige i alla fall (om det inte mot förmodan ändrats helt plötsligt)

• ester

Oj, läste att kvinnor FÅR deltaga. Även i medicinska studier?
    Vet att de utför andra typer av studier också.

• 3xE

Skulle kunna tänka mig att göra nått sånt. Bara ifall det inte är för mycke biverkningar.

• snillis

En kille som jag pluggade på juristlinjen tillsammans med bekostade sina studier genom att vara försöksperson.

• Hadjelina

Röstade på kanske. Det beror ju på vad det är. Jag har iofs varit med i en studie en gång, men det var med ett medel som redan finns på marknaden. Studien gick ut på att testa medlet som behandling av ett annat problem än det hittills använts till. Jag fick inte betalt då de som höll i studien gjorde det utan finansiering, men jag fick ju chansen att kanske bli frisk - vilket jag också blev.
    Vad det gäller andra medicinska studier och om man får betalt för det, så är det inget jag funderat över och tagit ställning till än.

Du är din egen lyckas smed
Svar på tråden Försöksperson för medicinska studier