• pucken

finns det byxor som inte gör ont under magen?

jag håller på att bli tokig! är bara i v11, men magen gör skitont och jag är väldigt svullen, och hela magen sitter långt ner. jag kan inte ha mina vanliga byxor, och alla mammabyxor jag provade idag gjorde ont under magen, sömmen mellan mudd och byxa skär rakt in där jag har som mest ont. chansade på en kjol, men det är samma sak, sömmen gör skitont. och kläderna är inte för små, utan sitter bra i övrigt. seriöst, ska jag behöva gå i mysbyxor den här graviditeten också? eller finns det byxor utan hårda sömmar?

• Svar på tråden finns det byxor som inte gör ont under magen?
  • Jotti

Jag förstår vad du menar. Jag upplevde också det i början av min graviditet. Jag gick ut och köpte nya mammabyxor men som du säger fick jag ont under magen. Det jag gjorde var att jag köpte mammaleggings och använde mina tunikor. När jag var gravid första gången köpte jag ett par byxor vars tyg var väldigt mjukt men ändå inte mysbyxor. Jag köpte dem på HM. Har tyvärr inte hittat några den här gången. Tycker för övrigt att det är svårt att hitta snygga och sköna mammakläder den här gången. Ja, hursomhelst lycka till i ditt sökande.

• pucken

tack! funderade också på leggings, men hittade inga på hm eller mamalicious. finns ju nästan inga kläder alls för gravida vill helst gömma magen nån vecka till, men det verkar vara kört. fan, antar att jag får åka till ett annat centrum imorgon för jag måste ha byxor i veckan när skolan börjar.

• Jotti

Lindex hade också mammaleggings men bara i svart. Jag köpte ett par gråa på HM och när jag frågade så sa de att de skulle få in i lite olika färger. Bara för att man är gravid vill man kanske inte alltid gå omkring i svart.

• Lillkarin

Hej! Jag har känt precis som du genom hela graviditeten, är nu i v 31. Det som funkar bäst för mig är långa t-shirtar, klänningar och tunikor och under det har jag strumpbyxor som jag köpt på lindex, hm. Vanliga men jag har köpt large eller 42-44, då har jag kunnat dra dem ovanför magen. Ett tips är att vända strumpbyxorna bakofram så att man får "rumpsömmen" på magen istället, det tycker jag funkar.

Hoppas ni hittar något sätt som känns bekvämt för er.

• maddan86

Usch stackars dig vet precis fast mina problem kom sen när magen blev lite större tyckte alla byxor skar in i magen min mage var alltid ganska låg, kändes jätte obehagligt!! som tur var var jag som störst under sommaren och hittade en kjol på hm som var underbar gick i den varje dag den hade typ inga sömmar och var i supermjukt tyg! så jag gick runt i den eller mammamjukisar jag gav upp tillslut jag såg förjävlig ut rent utsagt jag orkade inte sminka mig då heller för jag såg ju ändå förskräcklig ut haha jag som alltid ville vara en sån snygg gravid hahah tvärtom hela jag såg ut som ett råttbo = ) hoppas du hittar något bekvämt! juste hade leggings från grow in life lite dyra men sköna

• pucken

förra graviditeten levde jag i ett par mysbyxor som jag hittade på lindex, enda byxorna som var sköna. nu är jag dessutom 13 kg tyngre och har redan fläsk på magen skitsvårt att hitta nåt som ser hyfsat ut. men det får nog bli leggings och tunika/trikåkjolar, bara jag hittar nåt.

grow in life, finns i stockholm?

jättebra tips med att vända strumpbyxorna så rumpan hamnar fram!

• maddan86

ah på karlavägen tror dom finns på söder också!

• pucken

va bra! får se om jag orkar ta mig dit nån dag efter skolan

Svar på tråden finns det byxor som inte gör ont under magen?