-
-
Svar på tråden Vad ska vi ha för tapeter i köket??
-
Vi har en mönstertapet som vi satte i vår hall nu när vi gjorde om, det är ljusgråbakgrund och ljus-silvriga medaljonger som då ska passa ihop. Låter säkert skitfult och jag har ingen aning om vad den heter. Men den är modern men ändå lite gamal stil. Det hade kanske passat som en fond hos er. Vi har den bara som fond ju. Inköpt på colorama.
Lycka till :) -
Era nuvarande tapeter är ju jättefina.
Men något femtiotlsretro på vit botten vore snyggt, lite som ett "utropstecken" så där. Förutsätter ju att man gillar stilen, förstås. -
Du har ingen bild?
-
Ska se vad jag kan ordna.....
-
Hur lägger man in bilder?
-
Om du lägger in bilden i ditt galleri kan du kopiera den sen.
Tack
-
Jag har lagt in ett par bilder i mitt galleri nu.
-
De va fina,tack!
Tror du de kan passa?
Får kolla vad mannen tycker om dem
-
Ja absolut, det kan nog li jättefint med dom. Jag var tveksam först. Finns ju en hel uppsjö av tapeter. Berätta gärna hur det gick och blev.
Kram -
Han tyckte också om den
-
Kanon....då blir det colorama i veckan då ;)
-
Vi har en supersnygg, tycker jag, tapet som heter Vera, som är köpt på den stora tapet affären vid Kungsholmstorg, och har den bakom plexiglas istället för kakel. Superhärligt och skönt att enkelt kunna göra om om man vill förnya. Förövrigt har vi samma gröna nyans på väggarna.
C -
Ciccilionaa-Du har ingen bild?
Nu har jag en bit att åka till stockholm för att köpa tapet,bor i närheten av göteborgMen den kanske finns här med..
-
Baby Doll,
Har nu lagt in bild, men som sagt smaken är olika!
Lycka till,
C -
Svar på #14Jag tyckte tapeten va fin men tror att det kan bli "för mycket" med den i hela köket.
Men tack -
Inte bestämt er än?? vill ju veta om ni tog min tapet ;)
-
Svar på #16Nja,vi har inte kommit så långt ännu,är fortfarande i planeringen
-
Jag tycker (av egen erfarenhet) att du ska välja vinyltapeter, eller annan tapet med avtorkningsbar yta. Det stänks nämligen en del i kök, som bekant, även om ni inte har tapet alldeles bredvid spisen eller bakom kaffebryggaren (som vi INTE kommer att ha efter renovering). Och på vanliga papperstapeter går fett- och kaffefläckar inte bort. Eller ketchup. Eller välling. Då har man nååågot färre att välja på i tapetdjungeln.
Annars tror jag stenhårt på ankäggsblått till vitgrå allmoge. Den där snygga gråaktiga turkosljusblåa nyansen!
Lycka till! -
Precis som kajsas matte säjer så rekomenderar jag alltid mina kunder att ta en vinyltapet i köket. Den enda tapeten som det går att ta bort fetfläckar på. Jag rek. att inte ta en mönstard tapet i koket eftersom man oftast vill variera gardiner där, man blir så bunden med att ha mönstrade tapeter. Lycka till!
-
Tack för tipsen Kajsas matte och dansdotter