• en blev två

Hur mäter ni era små barns fötter?

Här i Scotland mäter dom inte fötterna som vi gör hemma. Man får ara reda på vilken storlek dom behöver.
    Jag har köpt en mätsticka så jag kan mäta skorna inuti men hur mäter man deras fötter?
    Dom är bara 1 år så jag ycker det är svårt att få dom att stå så man kan mäta fötterna ordentligt.
    Hur gör ni, är det kanske värt att käpa en till mätsicka som man mäter fötterna med, inte skorna?

• Svar på tråden Hur mäter ni era små barns fötter?
  • småliv

Jag brukar sätt barnets fot på ett papper, sätta ett sträck vid stortån och ett vid hälen. Sen mäter jag med en linjal hur mycket det är.

Slutet gott, allting gott!
  • Maggiepuh

Jag har gått till skoaffär där de har mätt sonens fötter i cm för att sedan utgå efter en tabell som visar vilken skostorlek det motsvarar och så mäter man skon i resp storlek då storlekarna kan skiljas i olika märken.

• en blev två

Så gör jag med på min stora kille men jag tycker det är jätte svårt på dom mindre.

• småliv
    en blev två skrev 2008-10-26 17:09:30 följande:
    Så gör jag med på min stora kille men jag tycker det är jätte svårt på dom mindre.
    Men har du ingen som kan hålla foten till dej. Det brukar gå snabbt.....
    Slutet gott, allting gott!
  • en blev två

Problemet är att man får inte veta hur lång fötterna är bara vilken storlek.

Maggiepuh skrev 2008-10-26 17:08:27 följande:
    Jag har gått till skoaffär där de har mätt sonens fötter i cm för att sedan utgå efter en tabell som visar vilken skostorlek det motsvarar och så mäter man skon i resp storlek då storlekarna kan skiljas i olika märken.
  • Maggiepuh

Frågar man så säger de hur stor foten är i cm.

• Kajsan
    De tabellerna ska du verkligen inte lita på, det är som att säga att alla som vä§ger 65 kilo har strl 38 ii ALLA plaggSkrattande
    Mitt galleri är stängt pga crazy people, hör av er om ni vill in!
  • en blev två

Förlåt men jag förstår inte ritigt vad du menar?

Maggiepuh skrev 2008-10-26 17:17:15 följande:
    Frågar man så säger de hur stor foten är i cm.
  • Kajsan
    Kajsan skrev 2008-10-26 17:20:28 följande:
    De tabellerna ska du verkligen inte lita på, det är som att säga att alla som vä§ger 65 kilo har strl 38 ii ALLA plagg
    Men jösses vilket snyggt inlägg jag lyckades med där .
    Mitt galleri är stängt pga crazy people, hör av er om ni vill in!
  • lillamye

jag ritar av foten sedan mäter jag pappret

älskar mina små prinsessor
  • TuvaLis

Rita av foten och sedan mäta med måttband är ju enklast för att veta hur stor foten är.

Men är man i en skoaffär och vill veta vilken sko som passar så är det enklast om skon har uttagbar sula. Då tar man ut den och sätter den under foten på barnet, vips så ser man exakt hur mycket växmån där finns...

Svar på tråden Hur mäter ni era små barns fötter?